تقویت پژوهش‌سراها در راستای بالا بردن کیفیت آموزش در دماوند/ تحصیل ۱۵ هزار ۳۰۵ نفر دانش‌آموز در ۱۰۲ واحد آموزشی دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از تقویت پژوهش‌سراها در راستای بالا بردن کیفیت آموزش و تحصیل ۱۵ هزار ۳۰۵ نفر دانش‌آموز در ۱۰۲ واحد آموزشی این شهرستان خبر داد.
به گزارش نشریه تاررود، مهرداد پورفتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اهداف اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار کرد: شعار اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، مبتنی بر برنامه محوری و عمل‌گرایی می‌باشد.
وی با تأکید بر مسائل تربیتی و پرورشی افزود: پرداختن به موضوعات تربیتی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های آموزشی می‌باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز مشاوره با هدف ارتقای سطح آگاهی در بین خانواده‌ها، افزایش مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی با نهاد آموزش و پرورش، توجه به تغذیه در کنار مسائل آموزش دانش‌آموزان از برنامه‌های بسیار حائز اهمیت در اداره آموزش و پرورش می‌باشد.
*تقویت پژوهش‌سراها در راستای بالا بردن کیفیت آموزش در دماوند
پورفتحی با توجه به ضرورت آموزش مدرن تأکید کرد: تقویت پژوهش‌سراها در راستای بالا بردن کیفیت آموزش بسیار حائز اهمیت است؛ لذا استفاده از امکانات به روز به این منظور بسیار ضروری است.
وی از ایجاد عدالت آموزشی در مدارس شهرستان، رسیدگی به موضوع هدایت تحصیلی، جذب خیران، تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری، به عنوان برنامه‌های مهم در اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نام برد.
*راه‌اندازی تلفن‌های IP در اداره آموزش و پرورش دماوند با هدف کاهش هزینه‌ها
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: یکی از اهداف ما در راستای اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی تلفن‌های IP با هدف کاهش هزینه‌ها و همچنین تحویل کاغذهای باطله از مدارس و ارائه کاغذ A4 در قبال آن می‌باشد.
پورفتحی تصریح کرد: امیدواریم تا با ایجاد مراکز رفاهی، فروش مدارس متروکه در سطح شهرستان و همچنین مشارکت معلمان، بتوانیم خدمات رفاهی بهتری برای فرهنگیان شهرستان دماوند ایجاد نماییم.
*تحصیل ۱۵ هزار ۳۰۵ نفر دانش‌آموز در ۱۰۲ واحد آموزشی دماوند
وی با توجه به تحصیل ۱۵ هزار و ۳۰۵ نفر دانش‌آموزان در شهرستان دماوند افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۹ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۳۵ هزار و ۲۸ نفر در مقطع متوسطه اول، هزار و ۵۲۴ نفر در مقطع متوسطه دوم و ۹۴۴ دانش‌آموز در سطح هنرستان‌ها، نیاز به نیروهای آموزشی در سال‌های آتی بسیار محسوس است و این موضوع در شهرک‌های مسکن مهر بیشتر احساس می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از فعالیت ۱۰۲ مدرسه در سطح این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۸۲ نفر نیروی شاغل و یک هزار ۲۴ نفر بازنشسته فرهنگی در سطح شهرستان دماوند وجود دارند.
پورفتحی با تأکید بر موضوع تربیت‌بدنی در سطح مدارس خاطرنشان کرد: توجه به موضوع تغذیه در بین دانش‌آموزان و پرداختن به موضوع تربیت‌بدنی از مسائلی است که مدنظر قرار دارد و به آن می‌پردازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن