توقف عملیات و اخطار ۱۴۸۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر رودهن/ اعمال قانون ۳۰۰ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی در شهرستان دماوند/ فقط ۴۵۰۰ قطعه زمین در منطقه مشاء دارای جواز ساخت می‌باشد

نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد و پیرامون موضوعاتی همچون اعمال قانون و توقف عملیات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان بررسی شد.
به گزارش تاررود، ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماون در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در طول چهار سال گذشته با تشکیل کارگروه‌ها اقدامات خوبی در خصوص پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان انجام شد.
وی افزود: تنها راه حفظ و صیانت از منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی و فضاهای سبز برخورد با متخلفان در ابتدای شروع به ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌باشد و به‌این‌ترتیب اولویت در این زمینه با پیشگیری از بروز این‌گونه ساخت‌وسازها است.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه باوجود محدودیت‌های موجود دستگاه‌ها از پتانسیل‌ خود استفاده کرده و تمام تلاش خود را در خصوص جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام دادند.
محمودی‌فرد خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است، تلاش شهرداری‌ها برای جلوگیری از ساخت‌وساز در محدوده حریم‌های شهری است و امیدواریم که دستگاه‌های اداری با هماهنگی‌های قضایی به‌صورت جدی‌تر در این خصوص اقدام کنند.
وی تأکید کرد: ما در خصوص اقدام مستقیم در زمینه تخریب دیوارکشی در شهرستان دماوند مشکلی نداریم و این موضوع در رودهن نیز قابل‌حل است.
*توقف عملیات و اخطار ۱۴۸۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر رودهن از ابتدای سال جاری/ دستگاه قضایی اختیار برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را به شهرداری رودهن واگذار کند
در ادامه این نشست مهدی کچویی شهردار شهر رودهن با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در زمینه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهر اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تعداد یک هزار و ۴۸۸ مورد توقف عملیات و اخطار داشتیم و مسلماً در صورت برنامه‌ریزی دقیق و جلوگیری از آغاز کار، با مشکل تخریب بنا مواجه نخواهیم شد.
وی اضافه کرد: دستگاه قضایی در صورت مواجه با این موارد دستور به جمع‌آوری تجهیزات و مصالح می‌دهد، در صورتی‌ که اگر این اختیار بر اساس قانون به شهرداری رودهن داده شود ما می‌توانیم در مراحل اولیه جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را گرفته و در مراحل اولیه اقدام به تخریب کنیم.

نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان دماوند

*تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی نیازی به تشکیل پرونده قضایی ندارد/ اعمال قانون ۳۰۰ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی در شهرستان دماوند از ابتدای سال جاری تاکنون
همچنین هادی طهرانی‌پور رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به اقدامات مفید در بحث جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در سیدآباد تصریح کرد: خوشبختانه با دستور دادستانی امکان اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به این نهاد داده شده و دیگر نیازی به تشکیل پرونده در این خصوص نمی‌باشد.
وی افزود: در شهرستان دماوند برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته که در ماه‌های آتی با حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ مورد اعمال قانون در سطح شهرستان دماوند در زمینه جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شد.
*مشاهده هرگونه تخلف ساخت و ساز غیرمجاز باید به فرمانداری گزارش شود
در ادامه این نشست علی شیوا معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز تا زمانی قابل‌کنترل است که غیراقتصادی باشد اما بر اساس مصوبه سال گذشته مبنی بر گشت مشترک در این خصوص، هرگونه مشاهده تخلف باید به فرمانداری گزارش شود.
* فقط ۴۵۰۰ قطعه زمین در منطقه مشاء دارای جواز ساخت می‌باشد/ منطقه مشاء در حال تعیین تکلیف است/ در محدوده مربوط به گردشگری منطقه مشاء به‌هیچ‌عنوان جواز دیگری صادر نمی‌کنیم
عباس صفری شهردار دماوند نیز در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مشاء بیان کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ قطعه مالکیت در مشاء وجود دارد که چهار هزار و ۵۰۰ قطعه از این تعداد دارای جواز ساخت می‌باشد.
وی تأکید کرد: منطقه مشاء در حال تعیین تکلیف است و ما در محدوده مربوط به گردشگری به‌هیچ‌عنوان جواز دیگری صادر نمی‌کنیم.
گفتنی است انجام گشت‌های مشترک باهدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، ارائه گزارش و پیگیری در کیلان، آبعلی و آبسرد و برگزاری نشست مشترک در رودهن در این زمینه از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن