جامعه رستگار نیاز به ایثار اجتماعی دارد/ فرزندان امروز نسبت به مسائل جنگ و دفاع مقدس بیگانه هستند

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جامعه رستگار نیاز به ایثار اجتماعی دارد گفت: فرزندان امروز نسبت به مسائل جنگ و دفاع مقدس بیگانه هستند.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شهیدی در نشست علمی و تخصصی ایثار اجتماعی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در حضور جمعی از مسئولان ضمن درود به ارواح امام راحل و شهدا اظهار کرد: ایثار به معنای فداکاری است، چیزی که انسان حق خود می‌داند و از آن گذشته و به شخصی دیگر واگذار می‌کند و یا به خاطر دین، اعتقاد و مردم از آن می‌گذرد.
وی افزود: مدتی است به موضوع ایثار اندیشیده شده تا بتوانند آن را به جامعه بکشانند چون بقای هر جامعه با ایثار است؛ اگر در جامعه‌ای ایثار اجتماعی تقویت شده و به صورت فرهنگ باشد آن جامعه سعادتمند و مثال‌زدنی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ایثار فرهنگ جامعه است و به آن ثبات و آرامش می‌دهد، همانطوری که مردم در زندگی نیاز به اکسیژن دارند یقینا سعادتمندی آن نیز در گرو فرهنگ ایثار اجتماعی است.
شهیدی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ ایثار از خانواده شروع شود اختلاف به وجود نمی‌آید، پس باید ایثار در جامعه و خانواده تقویت شود، گذشت از حق ایثار است و اگر در جامعه حاکم شود آن جامعه سعادتمند خواهد بود و رهبر انقلاب در زمینه توسعه این فرهنگ سفارش زیادی دارند.

وی بیان کرد: هر جامعه‌ای که در آن ایثار باشد زیر بار ذلت نخواهد رفت و از استعمار نجات پیدا می‌کند، پیش از انقلاب حاکمیت کشور ما بدست استکبار بود، اما ایثار مردم توانست جامعه را با رهبری امام از دست استکبار نجات دهد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: در زمانی که دولت به چنگ و دندان مسلح بود امام با هدایت مردم و ایثارگری اجتماعی مردم توانست به وضعیت موجود پیروز شود؛ فداکاری مردم سبب شد که انقلاب به پیروزی رسید.
شهیدی عنوان کرد: امروز بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین پشتوانه انقلاب است، در جنگ تحمیلی ایثارگری موجب پیروزی کشور شد، نهایت ایثارگری، شهادت بود که مردم جان خود را برای دین و عقیده ایثار کردند.
وی اظهار داشت: ما امروز باید بکوشیم این فرهنگ را در جامعه رشد دهیم. موظفیم آن را زبان به زبان معرفی کنیم، امروز نسل چهارم انقلاب در جامعه حضور دارد که باید با ایثارگری مردم و جانبازان آشنا شوند، فرزندان نسبت به مسائل جنگ و دفاع مقدس بیگانه هستند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: هر کس که در هر کجا هست موظف است ایثار اجتماعی را به جامعه بشناساند و نسل آینده را با این فرهنگ آشنا کند؛ باید با طرح‌ها و شیوه‌های نو و جذاب این فرهنگ را به مردم معرفی کنیم.
شهیدی گفت: مراکز علمی و دانشگاهی، علما، ائمه جمعه و سایر افراد باید در این زمینه کمک کنند و دین خود را ادا کنند و اگر بتوانیم آن را به فرهنگ گفتمان در جامعه تبدیل کنیم بسیار موثر است.
وی یادآور شد: جامعه رستگار نیاز به ایثار اجتماعی دارد، جامعه امروز با وجود کمبودها، فشار دشمنان و هجمه فرهنگی از طریق فضاهای مجازی باید فرهنگ ابثار و شهادت را نهادینه کند تا کشوری سعادتمند و پیشرفته بسازیم و انقلاب را به دست صاحب حقیقی آن بسپاریم.

گفتنی است که در این نشست ردای خادم‌الشهدایی شهدای مدافع حرم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن