جذب اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی برای روستاهای بخش مرکزی دماوند/ بهره‌برداری از ۲۳۶ طرح و پروژه عمرانی و خدماتی در روستاهای بخش مرکزی دماوند/ ۶۳ درصد بافت فرسوده روستاهای بخش مرکزی دماوند نیازمند تخریب و بازسازی می‌باشد

بخشدار مرکزی دماوند از جذب اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی برای روستاهای همجوار منطقه خبر داد و گفت: ۶۳ درصد بافت فرسوده روستاهای بخش مرکزی دماوند نیازمند تخریب و بازسازی می‌باشد.

به گزارش تاررود، مهدی حیدری با اشاره به اعتبارات جذب شده در روستاهای بخش مرکزی دماوند اظهار داشت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در روستاهای بخش مرکزی جذب و در قالب ۲۳۶ پروژه عمرانی در روستاها توسط بخشداری و دهیاری‌ها اجرا و طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است که رفاه حال روستاییان فراهم شود و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود و مهاجرت معکوس انجام شود.

حیدری افزود: اعتبار این پروژه‌ها بخشی در قالب درآمدهای دهیاران در روستاها به اضافه ارزش افزوده است که با برنامه‌ریزی‌های مناسب توانستیم نیازهای اولیه روستاها را شناسایی کنیم و با اولویت‌بندی نیازها پروژه‌ها شروع و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه بیان داشت: از این تعداد پروژه ۴۱ پروژه توسط خود بخشداری و با نظارت حوزه فنی بخشداری از طریق ارزش افزوده که به دهیاری تخصیص داده شده بود پیگیری شد و مابقی پروژه‌ها توسط دهیاری‌ها با نظارت بخشداری به بهره‌برداری رسید.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: این پروژه‌های عمرانی شامل؛ جدول‌کشی و زیرسازی و آسفالت ۷۰ در صد معابر عمومی روستاها، اجرای شبکه آب شرب برخی روستاها که با مشکل کمبود آب شرب مواجه بودند، احداث ساختمان دهیاری، احداث دیوار حائل، رنگ‌آمیزی و زیباسازی فضاهای عمومی روستاها، احداث پل، سنگ‌فرش معابر، خرید لوازم ورزشی و مبلمان شهری و روشنایی معابر بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه این پروژه های عمرانی توسط دهیاری ها در روستاها هزینه شده است گفت: یکی دیگر از سیاست های بخشداری این بوده که روستاهایی که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفتند را با نگاه مساعدتری پمپاژ بودجه ای که نگاه محرومیت را کمتر و خود را به روستاهای برخوردارتر برسانند تا یکنواختی در توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات را در روستاها داشته باشیم در کنار این پروژه های عمرانی توانستیم کمبودهای بعضی از دستگاهای اجرایی را جبران کنیم.

وی بیان داشت: ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان از درآمدهای محلی به دیگر دستگاه‌ها کمک کرده‌ایم و مدارسی که در روستاها قرار دارند در قالب تعمیرات و امکانات اولیه سرویس دانش آموزان هزینه شده است.

بخشدار مرکزی دماوند در خصوص مهاجرت معکوس گفت: در ۴۴ روستا و ۸۰ درصد آنها مهاجرت معکوس رخ داده است چرا که در سرشماری قبل از سال ۹۵ با یک افزایش ۲۰ درصدی در روستاها مواجه شده‌ایم.

بخشدار مرکزی دماوند در خصوص زمینه اشتعال برای جوانان گفت: با ایجاد دهیاری‌های جدید مستقیماً و غیرمستقیم ۳۴۰ نفر مشغول به کار شدند و در تعاونی‌های دهیاری‌های بخش مرکزی پروژه‌هایی اجرا شده که اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند و از سوددهی این تعاونی‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری‌های باثبات قدم برداشته و درخواست معدن و ایجاد یک کارخانه بتون سازی را در روستاها داشته‌اند که بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری با ثبات ایجاد شود.

حیدری در خصوص فرسوده بودن خانه‌های روستایی گفت: ۶۳ درصد بافت فرسوده روستاها نیاز به تخریب و بازسازی خواهند داشت و در قالب بازسازی نمی‌توان پروژه را اجرا کرد تسهیلاتی را بنیاد مسکن در نظر گرفته تا با کمک بخشداری بافت‌های فرسوده تخریب و مجددا احداث شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن