جذب ۱۱۰۰ نفر بسیجی عادی در شهرستان دماوند/ آموزش‌های صنایع تبدیلی در راستای اقتصاد مقاومتی به ۳۰۰ نفر ارائه شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند از جذب یک هزار و ۱۰۰ نفر به‌عنوان بسیجی عادی طی چند ماه اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: آموزش‌های صنایع تبدیلی در راستای اقتصاد مقاومتی به ۳۰۰ نفر ارائه شد.
به گزارش تاررود، روح‌الله عرب در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دماوند، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مستضعفان در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ به‌فرمان امام راحل با هدف نگهبانی از دستاوردهای انقلاب در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
وی با بیان اینکه بسیج آمادگی لازم جهت پیشگیری از خطرات دشمنان را دارد، افزود: امام راحل فرمودند «کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید همین مقدار بسیجی داشته باشد».
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند گفت: بسیج با درک رسالت و مسؤولیت‌های محوله در طول انقلاب خود را اثبات و تسریع کرد؛ بسیج جمع فداکاری از مردم برای مردم است.
عرب تصریح کرد: بسیج به مدد بصیرت و ولایتمداری در طول تاریخ برای دفاع از انقلاب به تکلیف خود عمل کرده و امروز شاهد تفکر بسیجی در لبنان، سوریه، عراق و یمن هستیم و این مدیون تفکرات امام راحل و رهبر انقلاب است.
وی بیان کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرد که ۲۸۰ شهید شهرستان دماوند نمونه کوچکی از این ایثارگری‌هاست؛ بسیج در طول ۳۸ ساله انقلاب فعالیت‌های مؤثری در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، رفع محرومیت و … داشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند با اشاره عملکرد فعالیتی این ناحیه افزود: در طی چند ماه گذشته، یک هزار و ۱۰۰ نفر به‌عنوان بسیجی عادی جذب و ۵۵۰ نفر به‌عنوان بسیجی فعال در شهرستان دماوند تبدیل عضویت شدند.
عرب با بیان اینکه بسیجیان شهرستان دماوند با ۱۰۵ خانواده شهید دیدار کردند، گفت: به ۱۲۰ نفر نیز توسط ناحیه مقاومت بسیج دماوند مشاوره حقوقی در حوزه قضایی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ خانواده شهدا به مشهد مقدس اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین ۴۴ بسیجی برای نخستین بار و سه هزار و ۲۰۰ بسیجی در قالب طرح صالحین به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند بیان کرد: دو هزار و ۳۰۰ نفر از بسیجیان دماوند در قالب اردوی یک روزه به شهرهای زیارتی اعزام شدند؛ همچنین اعزام هفت گروه پزشکی و ۴۰ نفر برای بازسازی مساجد روستاها از دیگر فعالیت‌ها بوده است.
عرب با بیان اینکه آموزش‌های لازم درباره صنایع تبدیلی در راستای اقتصاد مقاومتی به ۳۰۰ نفر ارائه شد، اضافه کرد: در زمینه کمک به زلزله‌زدگان ۱۵ دستگاه کامیون حامل اقلام جمع‌آوری شده به غرب کشور اعزام شد.
منبع: فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن