جرای طرح مبارزه با ملخ بومی در ۳ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند/ ۹۲۰۰ هکتار از اراضی باغی شهرستان دماوند تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از اجرای طرح مبارزه با ملخ بومی در ۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی شهرستان دماوند تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی است.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، هادی طهرانی‌پور اظهار کرد: شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات می‌باشد و تمام محصولات زراعی و باغی شهرستان دماوند تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.

وی افزود: شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با استفاده از ابزارهای نوین از جمله تله‌های فرمونی، اقدام به تعیین زمان مناسب مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغات و مزارع این شهرستان می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: کنترل آفات و بیماری‌ها در طرح مدیریت تلفیقی، کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه‌های کشاورزان، باغداران و بهره‌برداران و تحویل محصول سالم به مصرف‌کننده از مهم‌ترین مزایای طرح شبکه مراقبت است.

طهرانی‌پور گفت: در سال زراعی جاری در سطح سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند مبارزه با ملخ بومی و در سطح ۵۰۰ هکتار پروب‌برداری و مبارزه با جوندگان صورت گرفته است و ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ‌های سیب هلو، گیلاس و غیره تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی قرار دارد.

وی تصریح کرد: زمان دقیق مبارزه با آفات و بیماری‌ها از طریق این شبکه مشخص می‌شود و در قالب پیش‌آگاهی از طریق حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی در اختیار کشاورزان و باغداران این شهرستان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این طرح به منظور ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان دماوند عملیاتی شده است.

طهرانی‌پور با اشاره به فعالیت این شبکه افزود: شبکه مراقبت، نظارت کامل بر روند رشد آفات و امراض گیاهی و نیز بهترین زمان مبارزه با آفات و امراض گیاهی را به عهده دارد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی جامع در بخش کشاورزی برای دستیابی به اقتصاد پایدار در این بخش گفت: توسعه کشاورزی علمی، بهره‌گیری از سامانه‌های آبیاری نوین، احداث کارخانه‌های فرآوری محصولات مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای دستیابی به اقتصاد پایدار است.طرح مبارزه با ملخ بومی در شهرستان دماوند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن