جشنواره عطر ریحان در شهرستان دماوند برگزار می‌شود/ برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری در شهرستان دماوند

در نشست هماهنگی بانوان در خصوص میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) که با حضور جمعی از نمایندگان ادارات شهرستان دماوند در سالن فرمانداری برگزار گردید، جشنواره عطر ریحان و نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری در شهرستان دماوند مطرح شد.
به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در نشست هماهنگی بانوان در خصوص میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: خوشبختانه امسال در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم بودیم که بیانگر تلاش همه افراد در دستگاه‌های مختلف شهرستان دماوند بوده است.
وی افزود: علاوه بر این شوراها و شهرداری‌ها نیز تلاش زیادی در برگزاری برنامه‌ها داشتند؛ همچنین شاهد برگزاری همایش بانوان مسجدی و همایش مداحان برای اولین بار در شهرستان دماوند بودیم که این امر جای تقدیر دارد.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین حضور ۲۰ نفر از کارآفرینان برتر و سرپرستان خانوار در استانداری تهران و همایش شیرزنان انقلابی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در شهرستان دماوند بود که به ویژه حضور بانوان بسیبار تجلی خوبی داشت.
جهانشاهی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ولادت حضرت فاطمه(س)، روز زن و گرامیداشت مقام مادر هستیم، امیدواریم شاهد برگزاری برنامه‌ای گسترده‌، متنوع و شاد در شهرستان دماوند باشیم.
وی اضافه کرد: این فرصت مناسبی است تا بتوانیم از شخصیت حضرت فاطمه(س) الگوی زنان دنیا به نحو احسن استفاده کرده و روش‌های ایشان را در زندگی خود به کار بریم تا شاهد جامعه‌ای ایده‌آل در حوزه زنان باشیم و آن را به نسل جوان تسری دهیم.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: از جمله برنامه‌هایی که در این خصوص مدنظر قرار دار، جشنواره عطر ریحان است که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد و امور مربوط به آن کارشناسی شده که به کمک همه افراد آن را عملیاتی خواهیم کرد.

*برگزاری نمایشگاه بانوان در شهرستان دماوند

در ادامه این نشست لیلا زعفرانی، مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، کمیته فرهنگی هفته زن و مادر برگزار شده است و برنامه‌های مختلفی در این خصوص در نظر گرفتیم.
وی افزود: با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر گردید که جشنواره فرهنگی و ورزشی در شهرستان دماوند برگزار شود که در این خصوص دو همایش برای بانوان در نظر گرفته شده است.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: جشن روز زن در یکی از سالن‌های ورزشی با حضور حداکثری بانوان، مسابقات ورزشی در رشته شنا، ژیمناستیک، والیبال و پینگ‌پنگ برای بانوان شاغل در ادارات از جمله ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت مقام زن در شهرستان دماوند خواهد بود.
زعفرانی تصریح کرد: همچنین برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان در دو مقطع در شهر دماوند و در محدوده گیلاوند با هدف ترویج ورزش، سلامتی و تندرستی برای بانوان برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برگزاری نمایشگاهی برای بانوان از تاریخ ۱۱ اسفند ماه در دبیرستان معصومیه و پس از آن در مسجد‌الرضای گیلاوند از دیگر موارد مدنظر است که در خلال آن هنرهای بانوان کارآفرین، خود اشتغال، هنرمندان، نمایشگاه عفاف و حجاب، چادر امدادی و مشاوره بانوان انجام می‌شود.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها در زمینه هنرهای دستی، محصولات عفاف و حجاب و محصولات خانگی ارگانیک خواهد بود.
از برگزاری مسابقه کتابخوانی با کتاب «خاطر نازک گل» خبر داد و گفت: فایل این کتاب به صورت پی‌دی‌اف در اختیار مردم قرار می گیرد که در آن به زندگی حضرت فاطمه پرداخته شده است و در نهایت به ۱۸ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
زعفرانی از برپایی مراسم شب شعر و مشاعره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، جشنواره غذای سنتی شهرستانی در هنرستان زینبیه، تکریم از مادران، خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حرم با هماهنگی بسیج جامعه زنان، دفتر امام جمعه، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه فرهنگی معصومیه در این ایام خبر داد.
وی عنوان کرد: یکی از مواردی که امسال مد نظر قرار گرفته است، حضور سمبلیک بانوان در روز درختکاری است که برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند اذعان داشت: از دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت گرامیداشت مقام زن در این شهرستان برگزار می‌شود، جشنواره عطر ریحان است که برنامه‌های متنوعی در قالب یک طرح از سوی موسسه فرهنگی معصومیه پیشنهاد شد که به دلیل عدم موازی‌کاری در ادارت و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مقرر شد همه ارگان‌ها و ادارات دست به دست هم دهند تا بتوانیم شاهد برگزاری آن باشیم.

*برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری

در ادامه این نشست رازقه غلامرضایی، مسئول امور ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی، برگزاری نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری است که با توجه به قابلیت و توانمندی بسیار خوب شهرستان دماوند، برخی از نمایشگاه‌ها به صورت چندروزه برپا می‌شد و بانوان نمی‌دانستند که محصولات خود را چگونه و در چه جایی ارائه کنند، از این رو این امر مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا با همکاری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند سوله‌ای به صورت مشارکتی در اختیار بانوان قرار گرفت که افراد در قالب ۱۷ غرفه به فعالیت می‌پردازند.
مسئول امور ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: دماوند شهرستانی توریستی است و از این رو باید جایگاه خاصی برای نشان دادن توانمندی‌ها در زمینه صنایع‌دستی، تولیدات کشاورزی و سایر موارد داشته باشد و با همکاری افراد به صورت مستمر به این موضوع خواهیم پرداخت.
غلامرضایی خاطرنشان کرد: افراد غرفه‌دار عضو صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی هستند و از قبل آموزش‌هایی در زمینه بازاریابی، بسته‌بندی محصولات و تولید محصول سالم و بهداشتی با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی و اداره جهاد کشاورزی دیده‌اند.
وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، موضوع اقتصاد مقاومتی است؛ ما هر ساله شاهد سبز کردن گندم به صورت سنتی هستم که پس از ۱۳ روز سبزه‌ها در طبیعت رها می‌شود، در حالی که این دانه‌های گندم تعداد زیادی از افراد را سیر می‌کند.
مسئول امور ترویج جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: ما امسال در نظر داریم که نعنا فلفلی و سبزی خوردن در قالب گلدان‌های کوچک طراحی کنیم که این امر هم زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال بانوان شده و هم موجب فرهنگ‌سازی می‌شود، چرا که با کشت نعنا پس از ایام نوروز در حیاط منازل می‌تواند مورد کشت قرار گیرد.
غلامرضایی گفت: جشنواره آبزیان نیز از دیگر مواردی است که در صورت برنامه‌ریزی اجرایی خواهد شد.

در ادامه این مراسم شهربانو شیخی، مسئول امور بانوان شهرداری رودهن به برنامه‌های مدنظر در ایام گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) پرداخت و از جشن میلاد حضرت فاطمه(س)، مسابقه آشپزی، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای بانوان، دیدار با خانواده سالمندان کهریزک و بازدید از زندان بانوان قرچک خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن