جشن ازدواج عاشقانه یک زوج معلول در دماوند برگزار شد+تصاویر

در روزهای پایانی پاییز و آغاز فصل زمستان، دل‌های دو کبوتر عاشق با کمک خیر دماوندی گرم شد و دوستان معلول با جمع شدن در کنار یکدیگر آغاز زندگی این زوج معلول را جشن گرفتند.

به گزارش تاررود، مهدی مقتدایی از خیرین نیک‌اندیش با دعوت از معلولان در یک سالن پذیرایی و برپایی جشن و سرور، زندگی و شادی را به این افراد هدیه داد.

وی زندگی خود را وقف محرومان و معلولان شهرستان دماوند کرده و اعتقاد دارد که دعای این افراد موجب شده که در سن ۷۵ سالگی بتواند رانندگی کند و خیرات خوبی در زندگی نصیب او شود؛ او با دعوت از معلولان تحت‌حمایت موسسه پویش‌مهر، شادی را به آنها هدیه داد و با پذیرایی از این افراد و با دلی پر از شادی این زوج جوان را راهی زندگی مشترک کرد.

*۴۵ معلول تحت حمایت موسسه پویش‌مهر در دماوند هستند/ اجرای حرفه‌آموزی بهبرای معلولان ذهنی و جسمی در موسسه پویش‌مهر

شهربانو باباحاجی، مدیرعامل موسسه پویش‌مهر در حاشیه برگزاری جشن ازدواج این زوج معلول در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این موسسه توانمندسازی و شناسایی استعدادهای معلولان در زمینه آموزش رشته‌هایی همچون گلیم‌بافی، فرش‌بافی و معرق است.

وی بیان کرد: ازدواج این دو معلول به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد و در این روز اولین مرکز حرفه‌آموزی معلولان در قالب طرح پویش‌مهر در زمینه آموزش رشته‌هایی همچون گلیم‌بافی، فرش‌بافی و معرق برای معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی در مرکز انجمن معلولان در شهر دماوند راه‌اندازی گردید.

مدیرعامل موسسه پویش‌مهر شهرستان دماوند افزود: طرح پویش مهر با هدف حمایت از معلولان اجرا شد تا این افراد با حرفه فنی و کار آموزی آشنا شوند و از گوشه‌گیری و انزوا رهایی یابند و این زوج جوان نیز مشغول فراگیری معرق و گلیم‌بافی بوده‌اند.

باباحاجی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ معلول تحت حمایت این موسسه قرار دارند، گفت: روزانه ۲۵ نفر از معلولان از این کلاس‌ها بهره‌مند می‌شوند و ما سعی داریم که این مرکز را به عنوان کارگاهی برای آنها ثابت نگه داریم تا حرفه‌های آموزشی معلولان در قالب نمایشگاه به فروش برسد و کمک هزینه‌ای برای آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنرآموزان از شنبه تا سه‌شنبه معرق و گلیم را آموزش می‌بینند و یک‌بار در ماه نیز به قلم‌زنی می‌پردازند.

مدیرعامل انجمن معلولان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه مدت‌زمان آموزش برای معلولان در موسسه مددکاری و حرفه آموزی معلولان پویش مهر دماوند نامحدود است خاطرنشان کرد: برای آموزش معلولان زمان خاصی در این زمینه پیش‌بینی نشده و با توجه به معلولیت‌های ترکیبی آموزش‌ها صورت می‌گیرد.

باباحاجی تصریح کرد: فعالیت انجمن معلولین شهرستان دماوند از سال ۸۸ بدون اخذ مجوز از نهاد مربوطه با حمایت اداره بهزیستی شهرستان دماوند آغاز شد و همچنان با حمایت خیران این شهرستان تا به امروز پابرجا مانده است و به لطف خدا حدود سه سال است که مجوز قانونی این انجمن صادر گردید.

وی تأکید کرد: همزمان با اخذ مجوز قانونی این انجمن با همت شهردار دماوند، شورای اسلامی شهر و خیران، این مکان تحویل موسسه گردید و اولین کلاس‌های آموزشی موسسه مددکاری و حرفه‌آموزی معلولان پویش مهر دماوند را همزمان در روز جهانی معلولان در این مکان راه‌اندازی کردیم که همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل انجمن معلولان شهرستان دماوند اظهار داشت: امیدواریم با حمایت خیران و مسئولان این شهرستان کارگاه آموزشی و شغلی برای معلولان ایجاد شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از آثار بسیار ارزشمند این افراد باشیم.

باباحاجی بیان کرد: خانواده‌ها جهت بهره‌مندی فرزندان معلولشان از این کلاس‌های آموزشی، می‌توانند با شماره تلفن ۷۶۳۳۸۲۲۵ تماس حاصل کرده و در جریان نحوه فرآیند ثبت‌نام در موسسه مددکاری و حرفه‌آموزی معلولان پویش مهر دماوند قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن