جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در شهرستان دماوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: در نشست مشترک اداره بهزیستی و فرمانده نیروی انتظامی جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در شهرستان دماوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نشریه تاررود، حسین بی‌نیاز با اشاره به دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند اظهار کرد: در این نشست، تعامل هرچه بیشتر اداره بهزیستی و نهاد نیروی انتظامی به جهت ساماندهی معتادان متجاهر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان دماوند دارای هفت مرکز اقامتی بهبودی میان مدت مواد می‌باشد که موظف به ارائه خدمات به فرد وابسته به مواد و بازگشت سالم او به خانواده و جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: افرادی که بنابه دلایل متعددی وابسته به مواد شده‌اند به صورت خود معرف می‌توانند به واحد پیشگیری بهزیستی شهرستان و مراکز اقامتی مراجعه نمایند.

بی نیاز با توجه به مراحل پذیرش فرد در مراکز بهبودی اقامتی تأکید کرد: این افراد پس از پذیرش در مراکز اقامتی بهبودی، سم زدایی شده و با برگزاری جلسات آموزش، گروه درمانی و برنامه‌های بهبود و باز توانی، به سازمان فنی حرفه‌ای و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند تا بتوانند در چرخه اقتصادی فعالیت نمایند.

همچنین در این نشست، تصمیم بر غربالگری و پیگیری‌های بیماران ماده ۱۶ معتادان متجاهر شهرستان دماوند، با همکاری رئیس مواد مخدر شهرستان اتخاذ گردید.

سرهنگ محمد حسن محمدی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند در این خصوص اذعان نمود: با مشارکت و همیاری اداره بهزیستی شهرستان، درصددیم که با توجه به دستورالعمل و پروتکل‌های موجود، در خصوص معتادان متجاهر که در سطح شهرستان نمایان شده و دیگر افراد جامعه را به خطر می‌اندازند، پیگیری و دستورات لازم را پس از دریافت حکم قضائی اجرا نماییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن