جمع آوری پرندگان در بازارچه‌های محلی شهرستان دماوند/ جمع‌آوری پرنده فروشی‌های سیار در معابر و جاده‌ها

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند از جمع‌آوری پرنده فروش های سیار در معابر و جاده‌ها خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌ها، جمع‌آوری پرندگان در بازارچه‌های محلی در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: با شروع فصل سرما شیوع آنفولانزای حاد پرندگان متصور است و با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی از ستاد ملی این نشست با هدف ابلاغ مجدد حساسیت موضوع به دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.
وی افزود: آنچه که مورد توجه قرار دارد پیشگیری از ابتلای پرندگان به این بیماری است و این امر به همه دستگاه‌های متولی اعلام شده تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا آن را اعلام کنند.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: گاها شاهد وجود برخی پرنده فروشی‌های سیار در کنار جاده‌ها هستیم که با هماهنگی‌های انجام شده با فرماندهی انتظامی جمع‌آوری آنها از طریق راهداری انجام می‌شود.
جهانشاهی اضافه کرد: همچنین بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌ها، جمع‌آوری پرندگان در بازارچه‌های محلی در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: این نظارت باید به تمامی نهاده‌های دامی و پرندگانی که از جاهای مختلف وارد شهرستان دماوند می‌شوند صورت گیرد و واحدهای صنعتی که به پرورش طیور به صورت صنعتی می‌پردازند حتما باید به موارد ایمنی توجه کنند تا درگیر آنفولانزای حاد پرندگان نشوند.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند از امحای یک واحد پرورش بوقلمون در ماه گذشته در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: متاسفانه این واحد صنعتی درگیر این موضوع شده بود که با ورود دستگاه‌های مربوطه سریعا اقدامات لازم در خصوص جمع‌آوری و امحای آن صورت گرفت.
جهانشاهی تصریح کرد: این موضوع در حال بررسی است و بر اساس پایش‌های صورت گرفته تا شعاع ۱۰ کیلومتری هیچ مورد خاصی مشاهده نشد و خوشبختانه با نظارت و کنترل دقیق، تاکنون هیچ مورد سرایت بیماری از طیور به انسان در شهرستان دماوند مشاهده نشده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای غیر مجاز در شهرستان دماوند بسیار اندک است که اداره دامپزشکی در حال رصد آنها است تا در صورت شناسایی واحدهای غیرمجاز از فعالیت‌های آنها جلوگیری شود.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند عنوان کرد: نقش پلیس راه نیز در خصوص نظارت به خودروهای حامل طیور و حتی نهاده‌های دامی بسیار مهم است و باید از تررد خودروهای فاقد مجوز جلوگیری شده و با هماهنگی اداره دامپزشکی اقدامات لازم برای آنها انجام شود.
همچنین علی امامی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ واحد مرغداری گوشتی، یک واحد تخم گذار و پنج واحد مرغ مادر در این دو شهرستان وجود دارد که تحت نظارت اداره دامپزشکی مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: این واحدها دارای مسئول فنی و دامپزشک می‌باشند و برنامه‌های فنی آنها مطابق با دستورالعمل صورت می‌گیرد و پایش و گزارش روزانه و هفتگی در مورد آنها انجام می‍‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه مورد غیرعادی اقدامات اجرایی در این خصوص صورت گیرد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس با بیان توصیه‌هایی از مردم خواست تا از پرنده فروشی‌های غیر مجاز کنار جاده‌ها خرید نکنند زیرا سابقه آنها نامشخص است و ممکن است که آلوده به بیماری باشند؛ همچنین افرادی که اقدام به نگهداری مرغ و خروس می‌کنند در صورت مشاهده تلفات شدید، موضوع را به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات اجرایی در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن