حضور داعش در عراق و لبنان مصیبتی بود که رفع شد/ عید سعید غدیر و محرم‌الحرام هیچ‌گاه نباید فراموش نشود

خطیب نماز عید سعید قربان در رودهن گفت: حضور داعش در عراق و لبنان مصیبتی بود که با تلاش مدافعان حرم رفع شد.
به گزارش تاررود، به مناسبت عید سعید قربان، نماز این عید به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح، امام جمعه رودهن و با حضور نمازگزاران در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.
خطیب نماز عید سعید قربان در رودهن ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان اظهار کرد: یکی از سنت‌های الهی که در قرآن کریم آمده، امتحان‌های الهی است.
مدیح ادامه داد: در بیش از ۲۰ مورد در قرآن کریم به امتحان الهی اشاره شده و امتحان الهی برای همه انسان‌ها قطعی است.
مدیح تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل امتحان الهی خداوند این است که انسان‌ها تکامل پیدا کنند و خوب و بد از هم تشخیص داده شود و همه انسان‌ها ازجمله اولیا و انبیا هم امتحان می‌شدند.
امام جمعه رودهن به روز عید سعید قربان و داستان حضرت ابراهیم (ع) اشاره و گفت: در ۲۵ سوره قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) یاد شده و از نظر قرآن کریم، دو پیغمبر حضرت محمد (ص) و حضرت ابراهیم (ع) الگو هستند.
وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) از زمان نوجوانی امتحان‌های مختلفی شد و مهم‌ترین امتحان ایشان، قربانی فرزندش بود که طبق دستور پروردگار در این امتحان هم قبول شد.
مدیح در جمع نمازگزاران اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) بدون حتی لحظه‌ای اعتراض به پروردگار، دستورات الهی را انجام می‌داد و امیدواریم روزی همه ما مانند حضرت ابراهیم (ع) باشیم و امر الهی را اجرا کنیم.
خطیب نماز عید سعید قربان در رودهن افزود: حضرت ابراهیم (ع) در چهار مرحله سخت امتحان الهی مورد مقبول پروردگار قرار گرفت و به مقام‌های مختلفی دست پیدا کرد و در پایان، حضرت ابراهیم (ع) مانند حضرت محمد رسول‌الله (ص) امام انبیا شد.
مدیح با اشاره به مناسبت‌هایی که در هفته آینده وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیشاپیش میلاد امام موسی کاظم (ع) و امام هادی (ع) و فرارسیدن عید سعید غدیر را به همه مردم ولایت‌مدار و باایمان تبریک عرض می‌کنم.
خطیب نماز عید سعید قربان در رودهن بیان کرد: حضور داعش در عراق و لبنان یک مصیبت بود که با تلاش رزمندگان، وجود داعش از لبنان و عراق پاک شد.
وی افزود: با تلاش حزب‌الله لبنان پیکر پاک شهید حججی در حال انتقال به ایران است.
مدیح گفت: عید سعید غدیر و محرم‌الحرام هیچ‌گاه نباید فراموش نشود؛ اما جدیداً اتفاق بدی که دارد در جامعه مشاهده می‌شود، این است که برخی‌ها از دو ماه قبل از محرم به سراغ محرم می‌روند و عید غدیر را فراموش می‌کنند.
خطیب نماز عید سعید قربان در رودهن ادامه داد: مراسم‌ مختلف به مناسبت‌های گوناگون در حسینیه امام خمینی (ره) واقع در دفتر امام جمعه رودهن برگزار خواهد شد و مردم ولایت‌مدار منطقه به‌خصوص بخش رودهن سعی کنند در این مراسم‌ حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن