خرید دستگاه تشخیص میزان زردی نوزادان برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند توسط یک خیر نیکوکار

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند از خریداری دستگاه تشخیص میزان زردی نوزادان برای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان توسط یک خیر نیکوکار خبر داد.
به گزارش نشریه تاررود؛ مجید علی‌محمدی با اشاره به اقدام یک خیر در خصوص خریداری دستگاه بیلی‌روبین متر (Bilirubin meter) برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند اظهار کرد: این دستگاه با پیگیری مجمع خیرین سلامت و همت خیر محترم، حمیدرضا نیکجو با عملکرد تشخیص بیماری یرقان در کودکان خریداری گردید.
وی افزود: بیماری یرقان، در فاصله ۳ تا ۵ روز تشخیص داده نمی‌شود و متأسفانه باعث عقب‌ماندگی ذهنی در نوزادان می‌شود؛ لذا دس تگاه مذبور، به منظور تشخیص به موقع بیماری و درمان آن در نوزادان بسیار مؤثر می‌باشد.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: پیش‌تر نمونه‌گیری بیماری یرقان توسط سرنگ و خون‌گیری در نوزادان انجام می‌شد، اما با استفاده از بیلی روبین متر (Bilirubin meter)، تشخیص بیماری بدون تماس سرنگ و بروز عفونت انجام می‌شود.
علی‌محمدی در خصوص تأمین نیازهای درمانی و بهداشتی شهرستان دماوند توسط خیران گفت: فعالیت مجمع خیرین سلامت در مرحله اول، تشکیلاتی نمودن کمک‌های مردمی می‌باشد؛ به این ترتیب با برپایی همایش خیران در آبان‌ماه، سعی در توسعه این مجمع و تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی سطح شهرستان دماوند داریم.
وی از همت و همکاری امام‌جمعه، رئیس شبکه بهداشت و درمان و کمک خیران شهرستان دماوند در جهت رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند تقدیر و تشکر کرد.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند، با اشاره به عدم وجود دستگاه سی تی اسکن در شهرستان دماوند تأکید کرد: امیدواریم تا با اجرای قول مساعدت وزیر بهداشت و درمان و حمایت خیران، دستگاه سی تی اسکن خریداری شده و مورد استفاده بیماران قرار گیرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن