دپوی ۵ هزار تن نمک در چهار راهدارخانه شهرستان دماوند برای فصل زمستان/ راه‌اندازی ۲ راهدارخانه در حوزه شهر آبسرد و روستای سیدآباد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند از دپوی پنج هزار تن نمک در چهار راهدارخانه این شهرستان برای فصل زمستان و راه‌اندازی دو راهدارخانه در حوزه شهر آبسرد و روستای سیدآباد خبر داد.
به گزارش تاررود، شورش احمدی خطیر  اظهار کرد: امسال از جمله اقدامات انجام شده در حوزه راهداری شهرستان دماوند دپوی پنج‌هزار تن نمک در چهار راهدارخانه می‌باشد.
وی افزود: سال گذشته هفت‌هزار و ۵۰۰ تن نمک در فصل سرما استفاده شد و پیش‌بینی‌های لازم برای استفاده از نمک انجام شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند با اشاره به شروع فصل سرما و یخبندان از مردم خواست تا به هنگام تردد از جاده‌های مواصلاتی کوهستانی حتما از زنجیرچرخ استفاده کرده و خودروهای خود را مجهز به وسایل گرمایشی کنند.
احمدی خطیر تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸ خودرو، سه دستگاه گریدر، سه تالدرو، یک دستگاه بلدوزر، ۹ دستگاه خودروی نمک‌پاش، یک خودرو ایسوزو و دو خودروی گشت راهداری با تعداد ۳۵ الی ۴۰ نفر نیروی خدماتی در راهداری‌ها آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.
وی در خصوص عملیات روشنایی در محور مواصلاتی جابان بیان کرد: روشنایی محدوده سربندان و سیدآباد تا پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و روشنایی محدوده کمربندی از گچ جورد تا سه‌راهی مهرآباد نیز تا پایان آذرماه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند از کاهش ۶۵ درصدی تصادفات جاده‌ای در شهرستان دماوند خبر داد و بیان کرد: با وجود کاهش میزان تصادفات جاده‌ای، افزایش تصادفات خسارتی ما شامل مواردی چون برخورد خودروها با تاسیسات جانبی مانند گاردریل، نیوجرسی و دیواره‌های بتنی می‌باشد.
احمدی خطیر کمبود و عدم تخصیص اعتبارات لازم را از مشکلات موجود در ارائه خدمات در شهرستان دماوند نام برد و افزود: اگر اعتبارات لازم به این شهرستان اختصاص داده شود قطعا ارائه خدمات بهتری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این نهاد امسال با کمبود اعتبارات مواجه بودیم که با کمک اداره راهداری استان تهران توانستیم اعتبارات خوبی جذب کنیم.
رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: اعتبار سال ۹۵ بسیار ناچیز بود و در سال جاری نیز اعتباری در این خصوص به شهرستان دماوند اختصاص نیافته است؛ اما همه محورهای مواصلاتی این شهرستان با اعتبار اندک سال ۹۵ ساماندهی شده است.
احمدی خطیر از خط کشی ورودی و خروجی، راه‌اندازی دو راهدارخانه در شهر آبسرد و سیدآباد به عنوان اقداماتی برشمرد که با توجه به کمبود اعتبارات به نحو مطلوب انجام شده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به کوهستانی بودن این شهرستان بخش خصوصی به منظور جذب اعتبارات وارد خواهد شد اما به دلیل میزان دریافتی پیمانکاران، بخش خصوصی انگیزه‌ای برای کار نخواهد داشت، بنابر این با کاهش میزان درخواستی پیمانکاران می‌توان در جذب بخش خصوصی موفق بود اما پیمانکاران بخش خصوصی با مشکل اقتصادی مواجه‌اند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند عنوان کرد: انگیزه کار باحمایت مالی همراه است در حالی که پرسنل اداره راهداری شهرستان دماوند حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند و مدت سه ماه است که همین حقوق ناچیز را نیز دریافت نکرده‌اند.
احمدی خطیر اظهار داشت: در بهمن‌ماه سال گذشته رئیس اداره راه پردیس را از دست دادیم و کسی به سراغ خانواده آن مرحوم نرفته و از شرایط آنها جویا نشده است؛ راهداران قشر ضعیف کشور هستند که به ارائه خدمت‌ به مردم می‌پردازند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن