ذخیره‌سازی ۲۰۰۰ تن سیب درختی جهت توزیع در بازار شب عید/ برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دماوند و رودهن

نشست تنظیم بازار شهرستان دماوند به‌منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های مختلف شهرستان در تنظیم بازار شب عید برگزار شد و موضوعاتی از جمله ذخیره‌سازی ۲۰۰۰ تن سیب درختی جهت توزیع در بازار شب عید و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دماوند و رودهن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تاررود، این نشست که به ریاست معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد با موضوع عرضه محصولات تنظیم بازار سیب و پرتقال آغاز شد و توضیحاتی توسط رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بیان شد.

هادی طهرانی پور در گزارش خود با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه تصریح کرد: در سال جاری از ابتدای خرید محصولات کمیته‌ای در سطح کشوری و استانی تشکیل و در آن مباشر تأمین محصول سیب مشخص شد که قرار است برای استان تهران حدود دو هزار تن سیب با مشخصات ارائه شده از باغداران شهرستان خریداری و پس از سورت کردن و ذخیره‌سازی، آن را برای توزیع در بازار شب عید آماده نماید.

وی افزود: امسال بر روی کیفیت محصول سیب توجه ویژه‌ای صورت گرفته به صورتی که ۳۷۵۰ تن سیب به صورت اولیه توسط مباشر شناسایی شده که با در نظر گرفتن کیفیت و سایزبندی مورد نظر حدود ۲۰۰۰ تن آن با قیمت مصوب از تاریخ ۲۰ اسفندماه در اختیار بازار قرار خواهد گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همچنین از پیش‌بینی ذخیره‌سازی و توزیع پرتقال در شهرستان دماوند خبر داد و تصریح کرد: برای سال جاری همه پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و قرار است همزمان با عرضه سیب، پرتقال نیز با کیفیت خوب و قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

در این جلسه همچنین رئیس اداره صنعت، معدن، تجارت نیز با ارائه گزارشی از هماهنگی و تعامل جهاد کشاورزی و این اداره خبر داد و اظهار داشت: این تعامل باعث شده تا مشکل خاصی در عرضه محصولات کشاورزی در شهرستان وجود نداشته باشد.

موسی احمدی خاطرنشان ساخت: در حوزه نظارتی که مأموریت اصلی این سازمان است از ۱۰ اسفند ماه با گشت‌های ویژه و مشترک آغاز خواهد شد.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با مشارکت اتاق اصناف اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در دو نقطه دماوند و رودهن از ۱۵ اسفندماه تا ۲۵ اسفندماه برقرار خواهد شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن