رسیدگی به ۲۲ هزار و ۵۶۳ فقره پرونده قضایی در شهرستان دماوند/ کاهش ۱۹ درصدی زندانیان در شرق استان تهران/ سال گذشته ۲ فقره قتل در شهرستان دماوند توسط اتباع بیگانه رخ داد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از رسیدگی به ۲۲ هزار و ۵۶۳ فقره پرونده قضایی در این شهرستان و کاهش ۱۹ درصدی زندانیان در شرق استان تهران خبر داد و گفت: سال گذشته دو فقره قتل در شهرستان دماوند توسط اتباع بیگانه رخ داد.

به گزارش تاررود، حسن ابراهیمی بسابی در نماز جمعه شهر دماوند به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان دماوند اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۱۰۴ فقره پرونده به دادگستری این شهرستان وارد شد که از این تعداد، هشت هزار و ۸۶۸ فقره پرونده مختومه گردیده است.

وی افزود: همچنین تعداد پرونده‌های وارده به دادسرای شهرستان دماوند، ۸ هشت هزار و ۱۳۷ فقره می‌باشد و تعداد پرونده‌های مختومه در یک سال گذشته، ۹ هزار و ۱۰۴ فقره پرونده است که این بیانگر عملکرد ۱۲۰ درصدی است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: تعداد پرونده‌های وارد به شورای حل اختلاف این شهرستان نیز پنج هزار و ۳۲۲ فقره است که می‌توان گفت، جمعاً ۲۲ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده در سال گذشته در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف دماوند مورد بررسی قرار گرفته است.

ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: با وجود مردم متدین و با فرهنگ شهرستان دماوند، وجود بیش از ۲۲ هزار پرونده قضایی در این شهرستان قابل تأمل است و این امر، کمک و پیگیری ریش سفیدان و بزرگان شهر را می‌طلبد.

*کاهش ۱۹ درصدی زندانیان در شرق استان تهران/ جمع‌آوری ۲۹۵ میلیون تومان کمک مردمی برای آزادی زندانیان در شهرستان دماوند

وی تاکید کرد: سال گذشته تعداد زندانیان این شهرستان در جابان، ۴۴۰ نفر بوده است که خوشبختانه امسال با کاهش ۱۹ درصدی، به ۳۹۲ نفر رسیده است که تعداد زندانیان حوزه قضایی دماوند، ۱۸۹ نفر می‌باشد و ۵۹ نفر نیز اتباع خارجی هستند و باقی مربوط به حوزه فیروزکوه و پردیس است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: خوشبختانه در جشن گلریزان از سوی نهاد حمایت از زندانیان، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال با هدف کمک به خانواده‌های زندانیان مستمند توسط خیران جمع‌آوری گردید.

ابراهیمی بسابی تصریح کرد: همچنین مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در جشن گلریزان شهر آبسرد جمع‌آوری گردید که جا دارد از زحمات کلیه خیران تشکر و قدردانی نماییم.

وی از سه هزار و ۲۱۹ نفر مراجعه کننده با دستور قضایی به مرکز پزشکی قانونی شهرستان دماوند خبر داد و گفت: این مراجعات با هدف معاینات پزشکی و قضایی برای مراجعان صورت پذیرفته است.

* صدور ۱۱ هزار و ۵۸۵ فقره سند تک‌برگی و مالکیتی در شهرستان دماوند

همچنین دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در خصوص فعالیت اداره ثبت اسناد در این شهرستان طی یک سال گذشته خاطرنشان کرد: اداره ثبت اسناد شهرستان دماوند، تعداد دو هزار و ۱۷۲ فقره سند تک‌برگی و تعداد ۹ هزار ۴۱۳ فقره سند مالکیتی صادر کرده است و تعداد پاسخ‌گویی و اعلام ثبتی در این نهاد نیز، ۹ هزار و ۸۹ نفر بوده است.

*شناسایی و دستگیری ۲ باند کشوری جعل اسناد و مدارک دولتی در شهرستان دماوند/ سال گذشته ۲ فقره قتل در شهرستان دماوند توسط اتباع بیگانه رخ داد

ابراهیمی بسابی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته پرونده‌های بسیار مهمی در شهرستان دماوند مورد بررسی قرار گرفت که برخی از آنها حتی متعلق به حوزه قضایی دماوند نبوده است که از این میان می‌توان به شناسایی و دستگیری دو باند جعل که سالیان سال در تهران مشغول فعالیت بودند، اشاره کرد.

وی در مورد پرونده‌های مربوط به قتل در این شهرستان تأکید کرد: در یک سال گذشته تعداد دو فقره قتل در شهرستان دماوند مورد بررسی قرار گرفته است و مربوط به اتباع بیگانه می‌باشد که خوشبختانه با پیگیری ضابطان و همکاران ما، در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیری این افراد انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن