رفع مشکل گره ترافیکی میدان جهاد گیلاوند با نصب چراغ راهنمایی و رانندگی/ جدول‌گذاری و آسفالت حدود ۸۰ معبر در شهرک مهک گیلاوند

شهردار دماوند از رفع مشکل گره ترافیکی میدان جهاد گیلاوند با نصب چراغ راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: حدود ۸۰ معبر در شهرک مهک گیلاوند جدول‌گذاری و آسفالت شده است.

به گزارش تاررود، عباس صفری با اشاره به اینکه همه ما در موضوعات اجتماعی مربوط به شهرمان دخیل هستیم، اظهار کرد: همه باید با کمک هم شهر را بسازیم و اگر تنها به امید همدیگر باشیم، شهر هیچ‌گاه ساخته نمی‌شود.

وی افزود: هر فعالیت که در شهر می‌خواهت اتفاق بیفتد باید در راستای حفظ محیط زیست باشد و هر آنچه در طبیعت وجود دارد در تعادل است و حتی اکسیژن هم از تعادل آن خارج شود، مضر است.

شهردار دماوند با اشاره به اینکه آلودگی هوا و آلودگی آب خیلی مسئله‌ای دور از ذهن نیست، تصریح کرد: غبار آلودگی تا پردیس و بومهن آمده است که آسیب نخست برای فرزندانمان هست.

صفری با اشاره به اینکه در روزهای برفی، فضای گسترده‌ای را باید نمک‌پاشی کنیم، خاطرنشان کرد: خود این موضوع منجر به آلودگی آب به نمک می‌شود و با استفاده از زنجیر چرخ می‌توان مصرف آن را کاهش داد؛ در حالی بسیاری از رانندگان زنجیر چرخ ندارند و تعداد زیادی نیز طرز بستن آن را فرا نگرفته‌اند.

صفری با اشاره به اینکه مقوله آلودگی هوا از شهر دماوند دور نیست، اظهار کرد: تا پردیس و رودهن غبار آلودگی دیده می‌شود و بایستی بر روی تقویت وسایل حمل‌ونقل عمومی و فرهنگ‌سازی برای استفاده کمتر از وسیله شخصی برنامه‌ریزی کرد.

*روزانه دو تریلی حدود ۸۰ تا ۹۰ تن زباله از سطح شهر دماوند جمع‌آوری می‌شود

وی با اشاره به بحث زباله و آلودگی محیط زیست، افزود: روزانه دو تریلی حدود ۸۰ تا ۹۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که قبلا دپوی موقت در پشت دانشگاه آزاد داشتیم که گاهی بوی تعفن آن تا پل شلمبه احساس می‌شد که برنامه‌ریزی کردیم که همزمان با تخلیه زباله، به گندک منتقل می‌شود.

شهردار دماوند با بیان اینکه موادی مانند شیشه و پلاستیک، سالیان سال در طبیعت باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: یک شرکت با مشارکت شهرهای پردیس، رودهن، بومهن، آبسرد و کیلان تاسیس شد که با آماده‌سازی سوله مخصوص، بحث بازیافت زباله‌ها و شیرآبه‌های زباله مورد پیگیری قرار می‌گیرد و شاید این موضوعی باشد که از دیدها پنهان باشد.

صفری با بیان اینکه به ازای هر نفر، بیش از یک کیلوگرم زباله تولید می‌شود، تصریح کرد: استاندارد تولید زباله به ازای هر نفر حدود ۶۰۰ گرم است که بالاتر از سرانه استاندارد است که انواع زباله‌های خشک، نیمه خشک و مواد غذایی می‌باشد و بایستی به سمت تعادل حرکت کنیم و به فرموده پیامبر ما قوم میانه هستیم و در بحث‌های ترافیکی، تابلو مغازه‌ها و مواردی ازین دست باید پیشقدم باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات مردم مبنی وضعیت آسفالت خیابان‌های دانش، بیان کرد: حدود ۸۰ معبر در مهک آسفالت کردیم و نزدیک ۳۰ میلیارد برای جدول‌گذاری و آسفالت در این منطقه هزینه گردید و الان به انتهای مهک رسید و در حال تکمیل بلوار یادگار امام هستیم گه با توجه به عرض خوب این معبر، یک خط دوچرخه هم برای آن دیدیم.

شهردار دماوند با اشاره به اینکه رویه شهرداری و شورای شهر به ثمر رساندن پروژه‌های اساسی شهر است، تصریح کرد: سال‌های سال بلوار بعثت باقی‌مانده بود و اولویت بعدی اتمام معابری نظیر برخی معابر مهک است که البته ۸۰ درصد آن انجام شده است و برای ۲۰ درصد باقی‌مانده برنامه‌ریزی داریم.

صفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جیلارد نو به محل دپوی زباله تبدیل شده است، توضیح داد: تقاضای ساخت در جیلارد نو وجود ندارد و چندین راه دسترسی به این محله وجود دارد که عده‌ای با سوءاستفاده در این محل تخلیه زباله انجام می‌دهند و علیرغم اینکه چند بار بنر زده شد و خیلی ازین آقایان را به دادگاه بردیم. در ضمن هم به پیمانکاران اعلام کردیم و هم کامیونت‌ها را برچسب‌دار کردیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۷ نقطه در سطح شهر با هزینه‌ای در حدود ۱۴ میلیارد ریال دوربین مدار بسته کار گذاشته شده است و نزدیک پنج پارک بزرگ مانند پویش و دانش، پارک خانواده، پارک شهربازی و پارک چشمه اعلا مامور نگهبان دارد، تاکید کرد: سالانه ۱۳ میلیارد ریال هزینه نگهبان پارک‌ها داده می‌شود تا وسایل و تجهیزات از بین نرود.

شهردار دماوند با بیان اینکه شهرداری خیلی از مسائل را از خود آغاز کرد، تاکید کرد: فاضلاب کشتارگاه به حدی زیاد بود که برخی روزها تا خیابان جاری می‌شد، برای این منطقه سپتیک سفارش داده شد که فاضلاب را تصفیه و برای درختکاری در همان منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

*ماهیانه حدود ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد جمع‌آوری و تلف می‌شد/ جلوگیری از این اقدام در ۳ سال اخیر با دستور قضایی

صفری با اشاره به موضوع سگ‌های ولگرد، توضیح داد: تا سه سال گذشته، ماهیانه حدود ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد جمع‌آوری و تلف می‌شد؛ ولی در سه سال اخیر با دستور قضایی اجازه اتلاف سگ‌ها را نداریم و این شوک منجر به افزایش آمار این سگ‌ها شد که کودکان و مردم در معرض تهدید این حیوانات قرار گرفتند.

وی ادامه داد: راهکارهای مختلف از جمله واکسیناسیون و عقیم‌سازی به عنوان راهکارهای پیش‌روی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و ۸۵۰ قلاده در ۵۰ روز زنده‌گیری شد و فضایی در منطقه گندک برای نگهداری این‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار دماوند در پاسخ به سوالی مبنی بر تقاطع خروجی فرهنگیان و بلوار بعثت و خطرساز بودن این نقطه برای ماشین‌هایی که قصد ورود به لاین مقابل را دارند، توضیح داد: در بلوار بعثت سه دوربرگردان وجود دارد که درخصوص این تقاطع تنها جایی که به لحاظ ارتفاع، شیب و عرض اجازه دوربرگردان می‌داد این نقطه بود؛ البته یک مشاور ترافیکی برای اصلاح آن گرفتیم.

صفری درخصوص میدان شهدا (جهاد) و قفل ترافیکی این نقطه، تصریح کرد: در زمان اوج ترافیک این منطقه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۹ صبح آمار تردد ثبت شد که از بلوار بعثت در یک ساعت یک هزار و ۹۴ وسیله نقلیه به بلوار شهید بهشتی وارد می‌شوند که نیازمند چراغ است تا این زمان تاخیر در قفل ترافیکی از ۲٫۵ دقیقه به ۱٫۵ دقیقه برسد؛ ضمن اینکه تعداد ظرفیت ماشین عبوری به سه هزار ماشین افزایش پیدا می‌کند و بعد از تصویب در شورای ترافیک این معبر چراغ‌دار می‌شود.

وی در پاسخ به درخواست خط تاکسی در برخی مسیرها از جمله عرفان‌ها و یادگار امام توضیح داد: میزان مسافر برای این مکان‌ها کم است و برای تاکسی‌داران ماندن در این خطوط از لحاظ اقتصادی سخت است و لذا بایستی فعلا از خطوط دیگر کمک گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن