ساخت مدرسه توسط خیر دماوندی در مناطق زلزله زده کرمانشاه/ تاکنون ۳۷ مدرسه توسط خیران در کشور احداث شده است

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور در مراسم افتتاح بنیاد نیکوکاری ابراهیمی در شهرستان دماوند از ساخت و احداث تعدادی مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط خیر دماوندی خبر داد.
به گزارش تاررود، محمد رضا حافظی در مراسم افتتاح بنیاد نیکوکاری و فرهنگی ابراهیمی در شهرستان دماوند اظهار کرد: آغاز این حرکت خداپسندانه به ۲۱ سال پیش باز می‌گردد که تعدادی از خیران در جوار حرم امام رضا(ع) آغاز به کار کردیم و در اولین سال بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک خیران را شاهد بودیم.
وی افزود: این کمک‌ها در سال دوم به ۴۰ میلیارد تومان و در سومین سال به ۸۰ میلیارد تومان رسید و در نهایت در سال ۸۸ این میزان به ۷۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور ادامه داد: ملت ما فرهنگ دوست هستند و بیش از دولت در این عرصه مشارکت می‌کنند؛ بنده در تحریم اقتصادی نگران بودم که شاید مشارکت مردم قدری ضعیف‌تر شود اما ملت ما ارتقای کشور را در ارتقای دانش بچه ها تشخیص دادند و بیش از گذشته در این عرصه حضور پیدا کردند.
حافظی تصریح کرد: ما نه تنها در داخل کشور بلکه در بیرون از مرزها نیز فعالیت گسترده ای داریم، چرا که ۱۰ درصد از ایرانیان در سایر کشورها سکونت دارند و بچه‌های ایرانی در مدارس بیگانه در حال تحصیل هستند و زبان مادری را به دست فراموشی می‌سپارند.
وی خاطرنشان کرد: مخرب تر از این موضوع بدآموزی آنها در مدارس بیگانه علیه کشور ایران است و از این رو جامعه خیران به عنوان تشکلی مردمی در جهان حضور فعالی دارد و مدرسه ایرانی به همراه تدریس معلمان ایرانی احداث می‌کند.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور بیان کرد: اولین حرکت این مجمع از امارات متحده عربی آغاز شد و پس از آن به ترکیه و هندوستان رفتیم و سعی داریم که در کانادا نیز پرچم پر افتخار ایران را برافرازیم.
حافطی از برگزاری نشست‌هایی در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و مونیخ خبر داد و گفت: ایرانیان خارج از کشور نگران آینده زندگی و زبان مادری خود هستند و در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان این هدف مقدس را حمایت کردند و ما موفق شدیم ۳۷ درصد از کل مدارس کشور را با همت خیران احداث کینم.
وی با اشاره به سفر هفته اخیر به مناطق زلزله زده کرمانشاه بیان کرد: تعداد ۸۷ مدرسه در این مناطق تخریب شد اما به همت حاج احمر ابراهیمی تعدادی مدرسه ساخته خواهد شد و عملیات اجرایی در این خصوص آغاز شده است و معضلی از لحاظ فضای آموزشی نخواهیم داشت.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور تاکید کرد: این خیر ۱۲ سال قبل اولین مدرسه خیرساز را در کشور احداث کردند و و به امید آن روز هستیم که پرچم پر افتخار کشور ما در آمریکا نیز برافراشته شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن