سوگواره «احلی من العسل» در شهرستان دماوند برگزار شد

همزمان با ششمین روز از ماه محرم سوگواره «احلی من العسل» با حضور بیش از یک هزار دانش آموز دماوندی در قالب دسته های عزاداری برگزار شد.
به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام و المسلمین جمال هادیان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران دراین مراسم که با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در مسجد جامع شهر برگزار شد، اظهار کرد: احلی من العسل جمله‌ای است که حضرت قاسم (ع) شب عاشورا به امام حسین (ع) گفت.
وی ادامه داد: حضرت قاسم از امام حسین (ع) پرسید آیا من هم به شهادت می‌رسم، امام حسین (ع) در جوابش فرمودند: مردن در برابر تو چگونه است؟ ایشان جواب داد که مرگ در برابر من شیرین‌تر از عسل است؛ سوگواره احلی من العسل بر اساس پاسخ حضرت قاسم ابن الحسن به عموی بزرگوار خود نامگذاری شده است.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مشترکی که در بین همه یاران امام حسین (ع) وجود داشت، روحیه نشاط و امید بود.
هادیان بیان کرد: روانشناسان نیز به این نتیجه رسیدند که نشاط و امید در جسم تاثیرگذاراست لذا باید فرهنگ شادی و نشاط را در بین نسل نوجوان تزریق کرده و به آنان منتقل کنیم.
این مقام مسئول بیان کرد: اینگونه برنامه‌ها که با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آنان با فلسفه قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود، علاوه بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه امید به خدا را نیز تقویت می‌کند.
لازم به ذکر است، دانش آموزان با در دست داشتن پرچم‌های عزا از مدرسه درویشیان شهر دماوند به سمت مسجد جامع شهر در قالب دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی حرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن