سی و یکمین یادواره شهدای روستای گرمابسرد دماوند برگزار شد/ آیت‌الله صدیقی: روستای گرمابسرد با ایثارگری‌های خود هنوز از گاز و آب شرب محروم است/ عده‌ای در سایه خون شهدا کاخ‌نشین شدند

سی و یکمین یادواره شهدای روستای گرمابسرد شهرستان دماوند با حضور امام جمعه موقت تهران، جمعی از خانواده‌های شهدا و پرشور مردمی برگزار شد.

به گزارش تاررود، آیت‌الله کاظم صدیقی در سی و یکمین یادواره ۱۱ شهید روستای گرمابسرد از توابع شهرستان دماوند، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: از نظر مکاتب توحیدی از ابتدا تا خاتم الانبیا (ص) تفاوتی بین زن و مرد از لحاظ ظرفیت و امکان رسیدن به کمالات انسانی وجود ندارد.

وی افزود: مرد و زن انسان هستند و آنها هر دو می‌توانند رنگ خداوند متعال بگیرند؛ در قرآن کریم سوره‌های مختلفی برای بانوان همچون مریم و کوثر آمده است.

* شهدا و اولیای الهی وام‌دار مادرشان هستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه شهدا، علما و اولیای الهی وام‌دار مادرشان هستند، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از نظر نورانیت، کرامت، عفت، شجاعت و سخاوت هیچ کم نداشتند.

صدیقی تصریح کرد: وقتی به امام زین العابدین (ع) خبر دادند که خداوند فرزندی به ایشان عنایت کرده، نپرسیدند که فرزند دختر یا پسر است و تنها سلامتی آن را جویا شدند.

وی بیان کرد: در قرآن کریم آمده کسی ناشکری نکند که خداوند به او دختری عطا کرده است؛ دختر رحمت الهی است که باید قدرش را دانست.

*قرآن از چند بانو به عنوان الگوی همه انسان‌ها یاد کرده است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دختران بزرگواری که دوشیزه‌اند، فردا مادر شهید و باعث افتخار می‌شوند؛ خداوند در قرآن از چند بانو به عنوان الگوی همه انسان‌ها یاد کرده است.

صدیقی افزود: به فضل الهی در کشور سه پایگاه نور داریم که در پناه آنها خداوند به کشور اقتدار بین‌المللی، قدرت پیروزی بر قدرت‌های اتمی، معنویت، اعتکاف، نماز جمعه و جماعت، اجتماعات دشمن‌شکن نظیر ۲۲ بهمن، روز قدس و حماسه ۹ عطا کرده است.

*دولت در بعضی مسائل کوتاهی‌های غیرقابل جبران دارد

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در ایام اخیر شبکه‌های ماهواره و اجتماعی که مورد حمایت برخی مسؤولان کشور نیز هستند در شورش اخیر نشان داد که چه خطری از طریق عادت مردم به شبکه‌های بیگانه و معاند و کم‌کاری در تأسیس شبکه‌های ملی و تقویت کالاهای داخلی درست شده است.

صدیقی بیان کرد: دولت در بعضی مسائل کوتاهی‌های غیرقابل جبران دارد که مملکت ما دچار زیان و خسارت شده است؛ موضوعی که می‌تواند کشور را از این مشکلات نجات دهد، اطاعت محض از نایب امام زمان (عج) و عالم جامع شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: اهالی روستای گرمابسرد که در دوران دفاع مقدس ۱۱ شهید تقدیم کرده‌اند در جریان فتنه سال ۸۸ همچون شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۹ که مردم ورامین جلوی تانک‌ها ایستادند و برای دفاع از انقلاب و رهبری شربت شهادت نوشیدند، اهالی این روستا نیز برای دفاع از ولی‌فقیه مقابل فتنه‌گران سینه سپر کرده و ایستادید.

*روستای گرمابسرد با ایثارگری‌های خود هنوز از گاز و آب شرب محروم است

امام جمعه موقت تهران افزود: با وجود ایثارگری‌ها و تقدیم ۱۱ شهید برای دفاع از کشور، اما همچنان روستای گرمابسرد از نعمت گاز و آب شرب محروم است؛ با این گرفتاری‌ها، دولت جفا کرده، اما هنوز هم خط مقدمی هستید و کنار شهیدان خود ایستاده‌اید و یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنید.

صدیقی گفت: امروز عده‌ای در سایه خون شهدا کاخ‌نشین شدند؛ آنها طوری زندگی می‌کنند که مرتب مقابل ولایت شاخ و شونه میشکند، ولی شما شهید داده‌اید و اگر امروز در مسائل مختلف نیاز به شهادت باشد، این جوانان این روستاها هستند که اقدام می‌کنند، نه اشرافی‌هایی که به وضع فقرا توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم اتصال به فقیه و ولایت است، تصریح کرد: یکی از پایگاه‌ها، مجاهدان و بسیجیان و مردمی هستند که امضای ولایت را امضای امام زمان (عج) و خداوند می‌دانند و بی چون و چرا از حریم دین و کشور دفاع می‌کند.

*رهبری ما قدرت خود را به رخ جهان می‌کشد

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز جوانانی همچون شهید باکری، همتی، چمران، صیادشیرازی و هزاران شهید گمنام کشور ایران را نام دار کردند و شهید حججی و شهید همدانی و ده‌ها شهید بی‌سری با داعش جنگیدند و با قدرت الهی شاخ آمریکا را شکستند و داعش را ریشه کن کردند.

صدیقی ادامه داد: امروز رهبری ما قدرت خود را به رخ جهان میکشد و ما قدرتی داریم که عراق را از خطر تجزیه نجات دادیم و سردار قاسم سلیمانی در عراق حشد شعبی تشکیل می‌دهد که این قدرت ایران را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: افعانستانی‌های مقیم ایران با تدبیر ولی‌فقیه و کفایت سردار سلیمانی لشکری با کرامت به نام فاطمیون تشکیل دادند که بهترین مجاهدانی که اثرگذاری بیشتری داشتند، لشکر فاطمیون بود.

*جامعه را خون شهدا نگه داشته است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعضی‌ها همچون بسیجیان جان بر کف و شهادت طلب هستند، افزود: امروز جامعه را خون شهدا نگه داشته است؛ وگرنه دشمن در جنگ نرم در زمینه‌های بی‌عفتی، هرزگی، بی‌دینی از طریق ماهواره و شبکه‌های مجازی و نفوذ به داخل کشور کارهایی انجام داده است.

صدیقی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا حیات خون شهدا و صدای پای رزمندگان است، گفت: از دیگر پایگاه‌های مهم بانوان و مادران، همسران و دختران شهدایی هستند که با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند و در اقتصاد خانه برش‌بافی و دیگر کارها انجام می‌دهند و نمی‌گذارند که مشکلی پیش بیاید تا به نامرد محتاج شوند.

وی تصریح کرد: توجه به پایگاه فرهنگی در خصوص عقیده، اخلاق، شرم‌مداری، حرم و حلال بسیار حائز اهمیت است و نباید گذاشت که دشمن در جنگ فرهنگی پیروز شود؛ در زمان انتخابات نباید پول و شهوت کار کند، بلکه باید ایمان مؤمنان در موقع انتخابات کار کند تا به افراد لایق رأی داده شود.

*گاهی به حرف‌های ما حمله می‌کنند، اما بلندگوی مردم و شهدا هستیم

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امروز اروپا رفته‌ها و دوتابعیتی‌ها نمی‌توانند اقتصاد کشور را اداره کنند؛ باید ایمان صادق و فرهنگ داشته باشیم و بیعت با شهدا و ولایت را نشکنیم.

صدیقی با اشاره به قدرت دفاعی به عنوان پایگاه دوم بیان کرد: اگر موشک‌ها نبود حزب‌الله پیروز نمی‌شد و غزه در ۶ روز نمی‌توانست شاخ رژیم صهیونیستی را بشکند؛ امروز در یمن الگو هستیم و در فلسطینو لبنان نفود داریم.

وی با بیان اینکه سوم پایگاه قدرت اقتصادی است، افزود: تا زمانی که در جنگ اقتصادی پیروز نشویم، گرفتاری‌های کشور رفع نمی‌شود؛ در این چند دوره کدام تولید آباد شده و برای جوانان چکار کردند؟؛ البته این حرف‌ها عوارض دارد و گاهی به آن حمله می‌کنند، اما ما بلندگوی مردم و شهدا هستیم.

*‌عده‌ای از مسؤولان حساسیتی نسبت به تقویت ولایت ندارند

امام جمعه موقت تهران بر لزوم روحیه و گفتمان انقلابی تحت فرمان ولی‌فقیه تأکید کرد و گفت: از داخل و خارج به دنبال این هستند که پایگاه‌های قدرتمتد ما را بد جلوه دهند.

صدیقی تصریح کرد: در شعارهای اخیر هم به امام راحل، مقام معظم رهبری و پیامبر (ص) جسارت کردند و آنها باطن خبیث خود را نشان دادند؛ عده‌ای از مسؤولان حساسیتی نسبت به تقویت ولایت ندارند و فرمایش‌ها را عمل نمی‌کنند و به فریاد مشکلات مردم نمی‌رسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن