شادی در غدیر باید همانند عزاداری عاشورا پرشور باشد/ برخی شادی را به معنای عبور از خطوط قرمز می‌دانند

امام جمعه موقت تهران گفت: غدیر یکی از چهار واقعه کلیدی تاریخ اسلام است و باید آن را پرشور و با شادی فراوان برگزار کرد.
به گزارش تاررود، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم جشن عید غدیر در مسجد جامع دماوند با ابراز خرسندی از دیدار مجدد مردم دماوند، اظهار کرد: پاتوق شهید مطهری،بهشتی، باهنر، مفتح و بزرگان بسیاری در دماوند بود که به علت فاصله آن از تهران وهمراهی مردم دماوند بود.
وی افزود: قدیمی‌های دماوند، سخنرانی آتشین آقای عبدوس در مقابل شهربانی دماوند را فراموش نمی‌کنند و دماوند شهرستانی با مردمانی انقلابی، متدین، علاقه‌مند به اهل بیت(ع) دارد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تاریخ اسلام مدیون چهار واقعه است، خاطرنشانکرد: بعثت به عنوان عید بشریت، حادثه بزرگ غدیر که اگر غدیر نبود، بعثت ناقص بود، دو واقعه مهم در این تاریخ هستند.
خاتمی، حادثه عاشورا را سومین واقعه مهم تاریخ اسلام برشمرد و تاکید کرد: اگر عاشورا نبود، نه از بعثت و نه از غدیر چیزی باقی نمی‌ماند و امروز هم انقلاب ما مدیونخون حسین (ع) است.
وی با بیان اینکه واقعه بزرگ مهدویت، چهارمین واقعه بزرگ تاریخ اسلام است، تصریحکرد: این چهار واقعه، واقعه کلیدی اسلام است و بر بزرگداشت آنان تاکید شده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه شب و روز عاشورا، شب و روز عزاداری است، بیانکرد: روزه عاشورا، مکروه است و سفارش بر این است که این شب و روز را تنها به عزاداری حسین (ع) اختصاص دهید.
خاتمی خاطرنشان کرد: همان شور عزاداری که در عاشورا داریم، باید همان شورشادی را در عید غدیر داشته باشیم؛ البته برخی شادی را تحریف می‌کنند و به معنایعبور از خطوط قرمز می‌دانند.
وی با بیان اینکه رقص مختلط، سرو مشروب و … به معنای شادی نیست، تصریح کرد:می‌توان حلال‌های الهی را رعایت کرد و شادبود.
امام‌جمعه موقت تهران گفت: آراستگی، پوشیدن لباس آراسته، استفاده از عطر، به دیداریکدیگر مخصوصاً بزرگان رفتن، مقید به تبریک گفتن، مهرورزی، ابراز شادی، شاد کردنمؤمن، توسعه بر خانواده، کارگشایی، غم‌زدایی، عیدی دادن، صلوات فراوان، سور دادن، مجالس ابراز مدح علی ازجمله موارد شادی است.
خاتمی با تاکید بر اینکه هم شادی‌هایمان و هم غم‌هایمان باید بروز داشته باشد، ابراز داشت: محل وقوع حادثه غدیر، امروز به یک مسجد تبدیل شده است و قصه عاشورا وغدیر، قصه یک جرقه نیست؛ بلکه آغاز یک جریان است.
وی با بیان اینکه غدیر منحصر به آن روز نیست، تاکید کرد: جریان غدیر مربوط به همهایام است و جلوه برجسته غدیر در امروز، ولایت مداری، بیعت مدام با ولایت، رعایتخطوط مورد تاکید ولایت ازجمله فتنه ۸۸ است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن