شهرداری‌های کیلان و آبعلی در زمینه احداث پد هلی‌کوپتری ضعیف عمل می‌کنند/ عدم اقدام شهرداری جهت احداث سایت ۲۲ هکتاری اسکان اضطراری در شهر دماوند

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرداری‌های کیلان و آبعلی در زمینه احداث پد هلی‌کوپتری ضعیف عمل می‌کنند، گفت: شهرداری جهت احداث سایت ۲۲ هکتاری اسکان اضطراری در شهر دماوند تاکنون اقدامی انجام نداده است.

به گزارش تاررود، علی شیوا در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار کرد: این سومین نشست در خصوص احداث پدهلی‌کوپتری است که‌ در شهرستان دماوند برگزار می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: هم‌اکنون شهرهای کیلان و آبعلی در خصوص واگذاری زمین در این خصوص با مشکل مواجه‌اند؛ اما نکته مهم این است که زلزله‌های اخیر تلنگری برای ماست و بروز اتفاق در شهرستان دماوند در دماوند شامل دو فاز حوادث موردی مانند بهمن و اتفاقات در سطح ملی است.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص بحث اسکان اضطراری در این شهرستان بیان کرد: در این زمینه باید طرح تهیه شود و نیازسنجی‌های لازم صورت گیرد.

شیوا ادامه داد: متاسفانه مدت ۱۳ سال است که زمینی به مساحت ۲۲ هکتار تحویل شهرداری دماوند شده است اما هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری شرایط برای برپایی چادر در آنجا مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر محلی توسط کارشناس پرواز مورد تائید قرار گیرد باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز اطراف آن گرفته شود؛ همچنین در مورد ایجاد پارک اضطراری قرار بر واگذاری زمین نیست.

معاون فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در کیلان تا پایان سال‌جاری باید محل اضطراری با هدف برپایی چادر ایجاد شود و شهرداری کیلان مکلف است که این موضوع را مدنظر قرار دهد.

شیوا با اشاره به اهمیت موضوع پد هلی‌کوپتری تاکید کرد: متاسفانه شهرهای آبعلی و کیلان در این خصوص ضعیف عمل می‌کنند و پیگیری جدی این از مصوبات این نشست است.

*بهره‌برداری از پدهلی‌کوپتر شهر آبسرد در ایام دهه فجر سال‌جاری/ روستاهای شهرستان دماوند باید دارای شناسنامه امدادی و مکانی برای اسکان اضطراری باشند

جعفر نورمحمدی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار کرد: خوشبختانه پد هلی‌کوپتری در منطقه رودهن احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پد دوم نیز در ایام دهه فجر همزمان با ۲۲ بهمن‌ماه در آبسرد بهره‌برداری می‌شود و هم‌اکنون بحث رنگ‌آمیزی سطح فرود در حال انجام است.

وی افزود: در کیلان نیز به محض واگذاری زمین اقدامات لازم صورت می‌گیرد؛ در آبعلی مکان‌هایی در این خصوص مشخص شده که باید مورد تایید کمیته فنی پرواز باشد که در صورت تایید اقدامات لازم صورت می‌گیرد اما پارکینگ پیست محل مناسبی در این خصوص نمی‌باشد.

*شهرداری برای احداث سایت ۲۲ هکتاری اسکان اضطراری در شهر دماوند اقدام جدی کند

مسئول ستاد بحران فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: در شهر دماوند زمینی به مساحت ۲۲ هکتار با هدف ایجاد پارک اضطراری و پد هلی‌کوپتر واگذار شده که شهرداری باید به آن بپردازد.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: آنچه که در این میان حائز اهمیت است، انجام آزمایش در مورد پدهای هلی‌کوپتری تا پیش از ۲۲ بهمن‌ماه است که در صورت وجود مشکلات احتمالی نواقص برطرف شود.

وی در خصوص پارک اسکان اضطراری بیان کرد: مبنای ایجاد پارک اضطراری بر این است که برای هر خانوار باید محلی برای برپایی چادر در نظر گرفته شود که در شرایط بحران، پس از اتمام اسکان موقت، کانکس در آن محل جانمایی شود.

مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند عنوان کرد: روستاها باید جایی برای اسکان اضطراری داشته و دارای شناسنامه امدادی باشند که برخی از ادارات کروکی محل اسکان اضطراری را برای فرمانداری ارسال کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن