شهرستان دماوند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری تولیدات صنایع غیرآلاینده است/ متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعالند

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران شهرستان دماوند با بیان اینکه بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری تولیدات صنایع غیرآلاینده است، گفت: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعالند.

به گزارش تاررود، شکرالله حسن‌بیگی در نشست تکریم و معارفه فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: این نشست با هدف تقدیر و تشکر از زحمات مدیری دلسوز، فداکار و پرتلاش برپا شده و جا دارد از زحمات ۵۰ ماهه ایشان تقدیر کنیم که نحوه استقبال حضار نشان از ارتباط مردمی خوب فرماندار سابق شهرستان دماوند دارد.

وی ضمن تبریک به سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند افزود: «مجید صفری» از نیروهای بومی و خوش‌فکر این شهرستان بوده و دارای سابقه طولانی در مدیریت اجرایی هم در شهرستان دماوند و هم در برخی سمت‌های دیگر هستند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نشست به واسطه تلاش‌های امام راحل و مبارزات ایشان از سال‌های ۴۱ و تحمل سختی‌های بسیار مانند زندان، شکنجه و شهادت یاران برپا شده که توانستند در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

حسن‌بیگی ادامه داد: این انقلاب امانتی است در نزد ما و اگر انقلاب اسلامی نبود و امام با مجاهدت‌ها و تلاش خود جمهوری اسلامی را برپا نمی کردند، امروز در پشت این میزها افراد دیگری با عقایدی دیگر بودند؛ ما امانتدار و پاسدار خون شهدا هستیم و این مسئولیت بر ما محول شده است

وی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی شهرستان دماوند مثال‌زدنی است و حاکی از رضایت، همکاری و همدلی است؛ فرمانداران جدید به واسطه قرارگیری در آستانه دهه فجر به عنوان سرپرست معرفی می‌شوند تا مراحل قانونی طی شده و به عنوان فرماندار در ماه‌های آینده مشغول به کار شوند و مسیری که دولت تعیین کرده را با قدرت ادامه دهند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران بیان کرد: این مسئولیت‌ها امانتی نزد ماست که باید قدر آن را بدانیم و در جهت خدمت به مردم گام برداریم و اگر هدفی غیر از این داشته باشیم مسیر خوبی نیست.

حسن‌بیگی تصریح کرد: مسیر دولت و نظام در بعد اقتصادی مشخص است و باید مسیری را طی کنیم که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند که به معنای اقتصاد مقاومتی است؛ سرلوحه کار ما در بعد اقتصادی چه در سطح استان و چه در شهرستان باید اقتصاد مقاومتی باشد و بدان معناست که اگر شرایط کشور در وضعیت غیرعادی قرار گیرد مردم آسیبی نبینند.

وی ادامه داد: با اشاره به اتفاقی که در خصوص نفت رخ داد شاهد بودیم که با توجه به جریانات و جنگ اقتصادی که دشمنان بعد از جنگ نظامی به ما تحمیل کردند، بازهم دیدیم که دولت توانست کشور را به بهترین نحو اداره کند و قیمت ارز را در سال‌های اخیر کنترل کند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: در بعد اقتصادی باید جذب سرمایه‌گذار سرلوحه باشد؛ امروز دولت‌ها در دنیا بنا بر ساخت کارخانه و اداره بنگاه اقتصادی ندارند، بلکه باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم و به دنبال سرمایه‌گذار باشیم، درب اتاق به روی ارباب‌رجوع به ویژه در این حوزه باز باشد.

حسن‌بیگی عنوان کرد: با توجه به موقعیتی که شهرستان دماوند دارد می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری از نوع تولیدات غیرآلاینده باشد؛ همچنین در بعد اقتصادی یکی دیگر از کارهایی که باید پیگیری شود پروژه‌های عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی است.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی به علل متعدد تعطیل و نیمه‌فعالند و برخی به دلیل این است ما خودمان تحریم‌هایی قایل شدیم که ربطی به تحریم دشمن ندارد، در این راستا بانک‌ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید مساعدت بیشتری کنند تا واحدهای تولیدی فعال شوند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: چرا باید امروز شاهد بیکاری جوانانی باشیم که هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کردند؟ امروز هم می‌شود با همت جوانان و مدیریت مسئولان با جذب سرمایه موانع را برداشته و زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر را آماده کنیم.

حسن‌بیگی اظهار داشت: از بعد سیاسی سیاست اعتدالی مدنظر است، دولت اعلام کرده که سیاست، اعتدالی و بر مبنای اعتدال است و تندروی را نمی‌پذیرد؛ فرماندار ما فرماندار همه است، چه آنهایی که به روحانی رای داده و چه آنهایی که رای ندادند، چه آنهایی که موافق دولت و چه آنهایی که منتقد و مخالف هستند.

وی عنوان کرد: اگر در شهرستان دماوند و کل استان نشست‌های گفتگو شروع شده و احزاب و فعالان سیاسی دور هم جمع شوند و گفتگو کنند، این رفاقت‌ها برای ساختن شهرستان و در نهایت کشوری بهتر ایجاد می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: از بعد سیاسی یکی از موارد مهم احترام به مردم است، طرح تکریم ارباب‌رجوع باید در کلیه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری اجرا شود و اگر مسئولی در دستگاهی با مردم برخورد خوبی ندارند باید به شدت با او برخورد شود.

حسن‌بیگی با بیان این مطلب که برقراری امنیت یکی از وظایف مهم فرماندار است گفت: امروز اعضای شورای تامین شهرستان دماوند توانستند با همدلی امنیت را در این شهرستان برقرار کنند و فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین، طبق قانون مسئول امنیت شهرستان است و اگر مشکلی پیش بیاید او باید پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: مردم امنیت پایدار و پایه امنیت هستند و اگر گلایه‌ای دارند از عملکرد ماست که باید شنیده شود و اگر ایرادی در دستگاه‌های اجرایی است باید برطرف شود؛ امنیت کامل با پشتیبانی مردم برقرار می‌شود و هرجایی که نیاز بوده و مردم ورود پیدا کردند مشکل نظام حل شده است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران عنوان کرد: همچنین در راستای برطرف‌کردن بسیاری از مشکلات غیرامنیتی می‌توان از سمن‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد استفاده کرد؛ ما نیز این قول را می‌دهیم که مشکلات را برطرف کرده و طبق برنامه زمان‌بندی شده مجوزات لازم را صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن