شهرستان دماوند در ارائه تجهیزات توانبخشی بسیار فعال است/ طرح توانمندسازی سالمندان در شهرستان دماوند با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از فعال بودن این شهرستان در حوزه ارائه تجهیزات توانبخشی و اجرای طرح توانمندسازی سالمندان در صورت تأمین اعتبار خبر داد.

به گزارش تاررود، محمدرضا اسدی در حاشیه دومین نشست علمی و کاربردی معاونان امور توانبخشی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: به‌طورکلی سه محور مهم توانمندسازی معلولان، مراکز شبانه و روزانه و ارزیابی تجهیزات توانبخشی در این نشست موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد در درجه اول ارائه نتایج همایش معلولان توانبخشی کشور و همفکری کارگروه‌های تخصصی در این زمینه است و در درجه دوم ارزیابی وضعیت موجود می‌باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵۲ هزارم علول در سطح استان تهران وجود دارد که بسیاری از آنها دسترسی مناسبی به امکانات لازم را ندارند و با توجه به اینکه هشت درصد از این جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند در طول سال گذشته تمامی روستاها تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

اسدی بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع هم‌اکنون درصددیم که این برنامه را در پردیس، قرچک، پیشوا، بهارستان، اسلامشهر و رباط‌کریم نیز اجرا کنیم.

وی با ارزیابی شرایط شهرستان دماوند در این زمینه گفت: خوشبختانه این شهرستان دومین رتبه را در میان سایر شهرستان‌های استان تهران در خصوص ارائه خدمت و رضایتمندی افراد کسب کرده و در خصوص مناسب‌سازی معابر نیز بسیار پیشرو بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران تأکید کرد: با توجه به این موضوع امسال اجرای طرح توانمندسازی در خصوص سالمندان را در شهرستان دماوند مورد گسترش قرار دهیم و در برنامه‌های آتی میزان تأمین اعتبار آن نیز ابلاغ می‌شود.

اسدی تصریح کرد: شهرستان دماوند در حوزه ارائه وسایل توانبخشی بسیار فعال بوده و این امر رضایتمندی شهروندان را در بر داشته است به همین منظور این قول را به مردم این شهرستان می‌دهیم که تا پایان سال جاری تمامی معلولان نیازمند به وسایل توانبخشی در این شهرستان در این راستا بی‌نیاز خواهند شد.

همچنین حسین بی‌نیاز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در گفتگویی با اشاره به دومین نشست علمی و کاربردی معاونان امور توانبخشی شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: این نشست باهدف ایجاد وحدت رویه در خصوص اجرای دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای خدمت به معلولان برگزار شد.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به لزوم افزایش ضریب نفوذ خدمات در شهرستان دماوند و پتانسیل این شهرستان در خصوص مراکز ایجاد غیردولتی بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه از سوی کارشناسان مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن