شهرستان دماوند نیازمند یک آرامستان واحد است/ بیشترین مشکلات ثبت فوت و تدفین در شهرستان دماوند مربوط به اتباع افغانستانی است

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه این شهرستان نیازمند یک آرامستان واحد است، گفت: بیشترین مشکلات ثبت فوت و تدفین در شهرستان مربوط به اتباع افغانستانی است.

به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی در دومین جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی در برنامه ریزی های خرد و کلان، گفت: عدم ثبت به موقع وقایع و یکپارچگی اطلاعات چهارگانه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق موجب مشکلاتی در بخش های مختلف به ویژه سوء استفاده های احتمالی و تخلفات می شود که توجه به این مهم ضروری است.

این مقام مسئول یکی از مشکلات ثبت فوت و تدفین را در شهرستان مربوط به اتباع افغانستانی به جهت نداشتن آمار جمعیتی دقیق و متولی دانست و گفت: شهرستان دماوند نیازمند یک آرامستان واحد است زیرا پراکنده بودن گورستان‌ها در نقاط مختلف منطقه مشکلاتی را به ثبت به موقع ایجاد می کند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص بحث تولد و طلاق بیان کرد: مشکلات موجود در خصوص بحث طلاق تقریبا رفع شده و در بخش ثبت تولد نیز با توجه به اینکه دماوند رتبه سوم را در مهاجرپذیری دارد، باید اقدامات لازم صورت گیرد تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن