صدور ۳۰ فقره جواز تأسیس صنایع کشاورزی در شهرستان دماوند/ ۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان دماوند با ظرفیت ۸۰ هزار تن مشغول فعالیت هستند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از صدور ۳۰ فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، هادی طهرانی‌پور با توجه به افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت و نیاز روزافزون جامعه به تأمین غذا و به‌منظور افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و اقتصادی نمودن آن، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی موردتوجه ویژه مسئولان، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: از آنجایی‌ که در شرایط عادی بسیاری از محصولات کشاورزی پس از برداشت بازه زمانی کوتاه و مشخصی برای مصرف دارند، فرآوری، تبدیل و نگهداری آن‌ها می‌تواند باعث جبران این نقیصه گردیده و ضمن ایجاد تنوع در نوع مصرف امکان استفاده از محصولات را برای مدت طولانی‌تر فراهم می‌نماید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: علاوه بر این صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی موجبات جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش آن که باعث افزایش سطح درآمد کشاورزان، افزایش اشتغال، بهره‌وری و همچنین اقتصادی نمودن تولید به‌عنوان جزئی از فرآیند توسعه می‌گردد را فراهم می‌کنند.

طهرانی‌پور خاطرنشان کرد: ازآنجاکه شهرستان دماوند یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی در کشور محسوب می‌گردد، گسترش این صنعت به‌منظور رونق و توسعه بخش کشاورزی به یکی از مهم‌ترین راهبردهای مسئولین شهرستان تبدیل شده است؛ به این منظوردر سال های اخیر اقدامات گسترده و متنوعی صورت پذیرفته که توضیحاتی در این خصوص ارائه می‌کنیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر در شهرستان دماوند تعداد ۱۳ واحد سردخانه بالای صفر به‌منظور نگهداری محصولات باغی و کشاورزی با ظرفیت ۶۱۸۸۰ تن وجود دارد که صرفاً در یک سال گذشته حدود ۴۰۰۰۰ تن از محصولات شهرستان را ذخیره‌سازی و سپس روانه بازار نموده است، این در حالی است که با پیگیری‌های مستمر دو واحد سردخانه دیگر به ظرفیت ۷۰۰۰ تن و با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به عاملیت بانک کشاورزی درسال جاری در حال احداث می‌باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین تعداد ۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی درزمینه‌هایی چون تولید محصولات لبنی، بسته‌بندی چاشنی‌ها، فرآورده‌های گوشتی و بسته بندی و فرآوری میوه به ظرفیت حدود ۸۰۰۰۰ تن در شهرستان وجود دارد که دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هستند.

طهرانی‌پور توضیح داد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان دماوند در این زمینه و اقبال سرمایه‌گذاران، تعداد ۳۰ مورد جواز تأسیس در این خصوص صادر شده است که در حال پیگیری است.

وی از برنامه‌ریزی کلان درزمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان دماوند خبر داد وتصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان علاوه بر تسریع درروند بررسی درخواست‌ها، صدور جوازهای تأسیس و بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاران، نسبت به ارائه تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز به متقاضیان اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن