ضعف حوزه گردشگری در شهرستان دماوند/ غفلت از دریاچه تار به‌ عنوان مکان گردشگری ویژه در شهرستان دماوند

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان دماوند با ضعف حوزه گردشگری مواجه هستیم و در خصوص دریاچه تار هم به‌ عنوان ویژه مکان گردشگری نیز بی‌توجهی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، قاسم میرزایی نیکو در بازدید از روستاهای جابان، سربندان و آیینه ورزان اظهار کرد: عمده مشکلات روستاها در حوزه محیط‌زیست، جهاد کشاورزی و کاربری‌های زمین است که این موضوعات با همکاری دستگاه‌ها و پیگیری آنها به‌راحتی قابل‌ حل است.
وی افزود: همچنین مشکلات دیگری در حوزه خدمات رسان آب، برق و گاز نیز در برخی موارد مشاهده می‌شود که با تدبیر شوراها و پیگیری از دستگاه‌های مربوط مرتفع می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روستاییان باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و امتیازات خود را تبدیل به ویلا و فروش نکنند، در کنار این موضوع نیز حمایت از قطب کشاورزی و تقویت جاذبه‌های گردشگری نیز از ضروریات است.
میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ‌بر ۱٫۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده است که ۵۰ درصد از این مبلغ از طریق استان پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد دیگر نیز با ایجاد طرح اشتغال و پیگیری روستاها پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به ضعف در حوزه گردشگری تأکید کرد: یکی از مصادیق این امر، غفلت از دریاچه تار به‌عنوان مکان گردشگری ویژه در شهرستان دماوند است که متأسفانه اقدامات مؤثری در زمینه جذب سرمایه‌گذار در این حوزه صورت نگرفته است و باید پیگیری بیشتری در این خصوص صورت پذیرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن