طرح هادی و آب شرب عمده مشکلات روستاهای آرو، سیدآباد و سرخده است/ ایجاد مرکز درمانی در روستای آرو نیاز به امکانات و نیرو انسانی دارد

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه طرح هادی و آب شرب عمده مشکلات روستاهای آرو، سیدآباد و سرخده است.

به گزارش تاررود، مجید صفری در بازدید از روستاهای آرو، سیدآباد و سرخده به همراه جمعی از مسئولان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اولویت مشکلات روستاها برنامه بازدید روستایی در شهرستان دماوند آغاز شده است و روستاهای آرو، سیدآباد و سرخده عمدتا با مشکل طرح هادی روستایی و آب شرب مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به موضوعاتی که مطرح شد و هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن، با توجه به موضوع بازبینی طرح هادی موضوعات به سرعت مورد توجه و حل و فصل قرار می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص مشکل آب شرب در روستاها بیان کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه باید آب شرب و کشاورزی به درستی مدیریت شود؛ متاسفانه این واقعیتی است که کل کشور به آن مبتلا شده اما این توان را داریم که بتوانیم به خوبی به مدیریت آن بپردازیم تا دچار کمبود آب نشویم.

صفری با اشاره به موضوع افزایش بافت روستاها خاطرنشان کرد: با توجه به انجام بحث‌های کارشناسی موضوع افزایش بافت روستاها را دنبال می‌کنیم و این امر را در راستای تامین اشتغال و مشکلات مسکن روستایی در دستور کار داریم که امیدواریم بنیاد مسکن به این مهم بپردازد.

وی در خصوص تغییر کاربری در قطعه زمینی در کنار حسینیه روستای آرو گفت: در پی این بازدید صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد تا این مشکل برطرف شود، هرچند از نظر ما حل‌شده است اما روند اداری آن باید طی شود.

*ایجاد مرکز درمانی در روستای آرو نیاز به امکانات و نیرو انسانی دارد

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند اشاره‌ای به موضوع نبود پزشک در روستای آرو بیان کرد: ایجاد مرکز درمانی در این روستا نیاز به امکانات و نیرو انسانی دارد و ما در حال حاضر نمی‌توانیم قول آن را بدهیم؛ اما می‌توانیم نزدیک‌ترین مرکز درمانی به روستای آرو را تجهیز کنیم که با سرکشی و پزشک سیار مشکل درمانی و بهداشتی این منطقه حل شود.

صفری گفت: با توجه به اهمیت بازدید روستاها از این پس قرار بر این است که پیش از ورود به روستاها مشکلات آنها احصا شود و بخشداری به شدت و جدیت ورود پیدا کرده و به بررسی آن بپردازد تا بتوانیم نوید انجام کار به مردم دهیم و طبق زمان و اولویت روستاها مشکلات آنها حل شود.

وی عنوان کرد: دولت تمام تلاش خود را انجام داده و اعتبارات و اشتغال روستایی همه جزو برنامه‌های دولت است تا بتوانیم ارمغان خوبی برای روستاییان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن