عدم رسیدگی به تعیین و تکلیف ساخت‌وسازهای حریم شهر آبسرد در کمیسیون ماده ۱۰۰/ ۷۵ درصد مدارس شهر آبسرد را افاغنه پر کرده‌اند/ برای دفن محلی‌ها و بومی‌ها هیچ آرامستانی نداریم

نماینده شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان‌ها با اشاره به عدم رسیدگی به تعیین و تکلیف ساخت‌وسازهای حریم شهر آبسرد در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، گفت: ۷۵ درصد مدارس شهر آبسرد را افاغنه پر کرده‌اند و برای دفن محلی‌ها و بومی‌ها هیچ آرامستانی نداریم.

به گزارش تاررود، محمود نقیبی در دیدار استاندار تهران با اعضا شورای اسلامی این استان طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مسائل ما موضوع تعیین و تکلیف ساخت و سازهای حریم شهر آبسرد است که در سال‌های گذشته افرادی سندهایی را دریافت کردند اما الآن به ساخت‌وسازهای حریم در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی نمی‌شود و اکنون با توجه به زلزله‌های اخیر و با توجه به مسائل منطقه‌ای که به صورت شبانه این ساخت‌وسازها صورت می‌گیرد اگر این موارد کنترل نشود دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

نقیبی افزود: از دیگر معضلات وجود خانواده‌های افاغنه در شهر آبسرد است که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در پی داشته است و در حال حاضر ۷۵ درصد مدارس شهر آبسرد را افاغنه پر کرده‌اند که در این راستا برخی از شهروندان مجبور هستند فرزندان و دانش‌آموزان خود را برای تحصیل به تهران بفرستند و این بعد مسافت را متحمل شوند.

وی در ادامه گفت: بحث کمبود آب و خشکسالی نیز از دیگر مسائل مطروحه است چرا که سطح آب در این منطقه ۳۰ متر بوده است که امروز به ۲۱۰ متر رسیده است که خود یک زنگ خطر می‌باشد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اگر حق آبه رودخانه‌ها را به ما بدهند، آب هدر نمی‌رود، گفت: باید آب‌های سطحی استفاده شود تا آب‌های زیرسطحی نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین آب شرب با مشکلات روبرو هستیم، گفت: در گذشته با ۲ حلقه چاه، آب شرب کل منطقه را تأمین می‌کردیم، اما امروزه نمی‌توانیم این کار را بکنیم، پراکندگی روستاها زیاد است و هیچ آب شربی نداریم.

نقیبی با بیان اینکه در دماوند آرامستان نداریم، گفت: برای دفن محلی‌ها و بومی‌ها هیچ آرامستانی نداریم و یک تپه به مساحت ۱۲۰ هکتار به وزارت مسکن و شهرسازی داده‌ایم و اکنون برای گرفتن زمین با مشکل روبرو هستیم و هرروز شاهد این هستیم که شرکت‌ها آنجا را تصرف و ویلاسازی کنند، این در حالی است که ما برای دفن اموات هیچ جایی را در اختیار نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن