فرزندم در ۲۹ سالگی با ۷۰ درصد شیمیایی به شهادت رسید/ به دلیل متانت رضا در طول ۹ سال متوجه درد و مشکلات فرزندم نشدم

به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشتی با عنوان «شهدا، آبروی محله» بهانه‌ای فراهم شد تا با مادر شهید رضا ذاکریان مشایی مصاحبه ای انجام دهیم.
به گزارش تاررود، جمیله علی قاسمی مادر شهید رضا ذاکریان مشایی در معرفی خود اظهار کرد: اینجانب مادر شهید رضا ذاکریان مشایی و ساکن مشا هستم. هدیه خداوند به من پنج فرزند بود که بنا به خواست خداوند یکی از پسرانم در راه خدا و جبهه حق علیه باطل به شهادت رسید.
وی افزود: رضا متولد سال ۱۳۴۸ بود و دوران کودکی خود را بسیار آرام و با متانت سپری کرد، به طوری که کوچکترین اذیت و شیطنتی از او به خاطر ندارم و این متانت تا زمان شهادت با او همراه بود.
مادر شهید ذاکریان مشایی ادامه داد: زمانی که رضا ۱۶ ساله شد یکی از اقوام ما در جبهه‌های جنگ به درجه شهادت رسید و پس از تشییع پیکر و برگزاری مراسم سوگواری، رضا از من خواست تا شناسنامه‌اش را به او تحویل دهم که برای ثبت‌نام جبهه اقدام کند.
قاسمی اضافه کرد: پدر رضا خادم آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) بود و به این دلیل برخی از روزها در جمع ما حضور نداشت و من به خاطر بیماری یکی از فرزندانم مایل بودم تا رضا در کنار ما بماند و کمی دیرتر راهی جبهه شود، اما او تصمیم خود را گرفته بود.
وی این‌گونه در توصیف روز اعزام پسرش به جنگ گفت: روزی که رضا عازم جبهه‌های جنگ شد اشک در چشمانم حلقه زد و از خداوند خواستم که خود نگهدار فرزندم باشد هرچند که راضی به رضای او بودم.
مادر شهید ذاکریان مشایی خاطرنشان کرد: اوایل پسرم به صورت پی‌درپی برایم نامه می‌نوشت و فقط از ما می‌خواست که در این راه صبور باشیم، تا این که چند ماهی از نامه خبری نشد و آنجا بود که دانستم برایش مشکلی پیش آمده است، بعدها فهمیدم که در منطقه حلبچه شیمیایی شده و ۲۷ روز در بیمارستان صحرایی بستری بود.
*شهادت در ۲۹ سالگی با ۷۰ درصد شیمیایی
قاسمی با اشاره به دو سال حضور پسر شهیدش در جبهه‌های جنگ گفت: در آن زمان رضا ۴۵ درصد شیمیایی شده بود و دیگر به جای جنگ با دشمن با دردهای ناشی از شیمیایی می‌جنگید، به طوری که ۹ سال در بیمارستان‌های مختلف بستری شد و سرانجام در حالی که ۲۹ سال سن داشت با ۷۰ درصد شیمیایی در بیمارستان ساسان به شهادت رسید.
وی ادامه داد: من در طول این ۹ سال به دلیل متانت رضا حتی یک‌بار متوجه درد و مشکلات او نشدم؛ چرا که حتی استحمام خود را در منزل مادربزرگ و به کمک عمویش انجام می‌داد تا از زخم های بدنش مطلع نشوم.
مادر شهید ذاکریان مشایی دلیل کمتر دیدن پسرش در رویا را بی قراری‌های خود عنوان نمود و تأکید کرد: بسیاری از اطرافیان خواب پسرم را می‌دیدند و حال او را بسیار خوب توصیف می‌کردند و در عالم رویا به نزدیکانمان گفته است که جایگاه من خوب است و نباید مادرم آنقدر بی‌قراری کند.
قاسمی در وصف جایگاه بهشتی پسر شهیدش بیان کرد: یکی از اقوام پسرم را در عالم خواب دید در حالی که از حال خوب و جایگاه خود با او صحبت می‌کرد و اینگونه می‌گفت که « اینجا برا ما موسیقی دلنواز پخش می‌شود که شما حتی طاقت شنیدن آن را ندارید». ایشان به درخواست مکرر از پسرم خواست تا قطعه ای از آن موسیقی را بشنود و پس از آن با شنیدن صدای موسیقی بیهوش شد.
وی در خصوص وصیت‌نامه و محتوای نامه‌های پسرش تصریح کرد: در تمامی نامه‌های رضا تأکید بر صبر و بردباری و سفارش به حجاب شده و تنها خواسته من این است که بیش از پیش به خواب من بیاید و دردهای روحم را التیام ببخشد.
گفتنی است که شهید رضا ذاکریان مشایی در سال ۷۷ به درجه رفیع شهادت نایل گردید و در روز تولد به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن