فرمانداری شهرستان دماوند در درجه اول باید به عنوان ناظر بر بحران عمل کند/ نبود امکانات و تجهیزات کافی نقطه ضعف ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند است

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و موضوعاتی همچون فرمانداری در درجه اول باید به عنوان ناظر بر بحران عمل کند و نبود امکانات و تجهیزات کافی نقطه ضعف ستاد مدیریت بحران است از جمله موضوعات بررسی شده نشست بود.

به گزارش تاررود، مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بارش نزولات آسمانی خواهیم بود، لازم است که آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: بحث بحران هم بارش برف، باران و سیل را در برمی‌گیرد و هم شامل اتفاقات دیگری مانند زلزله می‌باشد که قابل پیش‌بینی نیست که باید آمادگی لازم را داشته باشیم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی به‌موقع به مدیریت آن بپردازیم.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: شرط مدیریت خوب بحران در پیشگیری است و اگر پیش از وقوع بحران بتوان کاری انجام داد می‌توان موفق شد، وگرنه در دل بحران فرصت برنامه‌ریزی وجود ندارد.

صفری خاطرنشان کرد: در درجه اول مرکز فرمانداری باید به عنوان ناظر بر بحران باشد، به عبارتی اداره بحران دارای تجهیزات و امکانات کامل وجود داشته باشد تا بتواند در مواقع بحرانی با قدرت ظاهر شده و به راحتی موضوع را حل و فصل کند؛ این امر امکان‌پذیر است و ساز و کار آن باید فراهم شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس آیین‌نامه ابلاغ‌شده، شهرداران در شهرها مسئولیت اداره بحران را بر عهده دارند و این امر در در بخش بر عهده دهیاران است و باید حتما به آنها ابلاغ شده و زیر نظر بخشدار باشند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: دهیاران باید در حال آماده‌باش کامل باشند و موارد لازم به آنها آموزش داشته شود تا آمادگی کامل برای مقابله با بحران را داشته و بخشداری‌ها در مواقع بحران کمک‌حال حوزه بخش خود باشند.

صفری تاکید کرد: پیش از وقوع بحران تهیه تجهیزات لازم در حد وسع اعم از لباس و خودرو ضرورت دارد و باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد؛ اما نکته قابل توجه این است که به نظر می‌رسد اعضای اصلی ستاد بحران در شهرستان دماوند ارتباط فوری با یکدیگر ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن