فعالیت برخی از اصناف فاقد مجوز در سطح شهرستان دماوند/ ساماندهی اصناف فاقد مجوز در راستای جلوگیری از هرج و مرج باید مورد توجه قرار گیرد

به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، همایش پلیس امنیت با اتاق اصناف با حضور جمعی از رؤسای اتحادیه‌های شهرستان دماوند در سالن جلسات اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان برگزار شد.
به گزارش تاررود، محمد حسن محمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند با درود به روح شهدای جنگ تحمیلی و شهدای عرصه نظم و امنیت و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: سخنان رهبر انقلاب در خصوص سبز قامتان کشور مدالی بر سینه ناجا به جهت تعامل، ایجاد امنیت و برقراری نظم در کشور است.
وی افزود: وجود امنیت کشور ما در بین کشورهای اطراف مرهون خون شهدا است و ما خداوند را به دلیل وجود این امنیت شاکریم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند ادامه داد: از نگاه بنده اصناف معتمدان پلیس و مردم هستند که در ایجاد امنیت موثر هستند و این تعامل می‌تواند بستری برای توسعه اقتصادی باشد.
محمدی خاطرنشان کرد: بدون وجود امنیت هیچگونه فعالیت اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صورت نمی‌گیرد و خدا را شاکریم که در سطح شهرستان دماوند با کمترین مشکل در تعامل با اتاق اصناف مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: در واقع اصناف در بحث خدمات‌دهی فعالیت خوبی دارد و با ارتباط و تعامل بیشتر می‌توانیم امنیت مطلوبی داشته باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت برخی اصناف فاقد مجوز در سطح این شهرستان تصریح کرد: بسیاری از اصناف با وجود این که مورد اعتماد ما هستند به صورت فاقد مجوز به فعالیت می‌پردازند که لازم است دست به دست یکدیگر داده و به ساماندهی آنها بپردازیم.
محمدی بیان کرد: ما به هیچ عنوان مخالف کسب افراد نیسیتم اما باید به خاطر داشته باشند که عدم دارا بودن مجوز می‌تواند مشکلات بسیاری به دنبال داشته باشد، حتی بسیاری از صنوف تا پاسی از شب به فعالیت می‌پردازند که ممکن است فاقد مجوز باشند.
وی ضمن تشکر از کسبه شهرستان دماوند گفت: ما با آنچه در توان خود و پلیس امنیت داریم در خدمت این شهرستان هستیم اما موضوع ساماندهی اصناف فاقد مجوز به جهت جلوگیری از هرج و مرج باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این نشست موسی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اظهار داشت: نیروی انتظامی حافظ نظم و آرامش مردم در کشور و به تبع در شهرستان دماوند است و به این جهت ما قدردان آنها بوده و برایشان آرزوی توفیق داریم.
وی با اشاره به همکاری کمیسیون نظارت شهرستان دماوند عنوان کرد: کمیسیون نظارت با دیده‌ای باز و نگاه مثبت کمک حال اتاق اصناف هستند و ما از خدمات آنها قدردانی می‌کنیم.
*فعالیت ۱۶ اتحادیه در شهرستان دماوند/ شهرستان دماوند دارای بیش از ۴۸۰۰ عضو صنفی مجوزدار است
همچنین علیرضا خواجه‌ای رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: شهرستان دماوند بیش از چهارهزار و ۸۰۰ عضو صنف دارای مجوز دارد و شهرداری نیز در خصوص ساخت‌و سازهای تجاری جدید به دلیل این که بیشترین اشتغال‌زایی را در کشور دارد دخالتی ندارد.
وی از فعالیت ۱۶ اتحادیه در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: این اتحادیه‌ها اعم از تولید، خدمات فنی، توزیع و خدماتی هستند و در خصوص صنوف مزاحم نیز زمینی در اختیار قرار گرفته که هم‌اکنون در حال واگذاری فاز یک این پروژه هستیم تا در آینده‌ای نزدیک شهری با مبلمان زیبا و عاری از سر و صدا و آلایندگی داشته باشیم.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه اتاق اصناف به صورت ماهانه به اتفاق بسیج اصناف اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش می‌کند و به این ترتیب به بیان قانون نظام صنفی می‌پردازیم.
خواجه‌ای در خصوص فعالیت برخی صنوف فاقد مجوز تصریح کرد: اتحادیه‌ها تا حد ممکن افراد را شناسایی می‌کنند اما باید بدانیم با توجه به افزایش آمار ساخت و ساز میزان فعالیت صنف‌های بدون مجوز هیچ وقت صفر نخواهد بود؛ هرچند که شهرستان دماوند در سطح استان تهران جایگاه دوم را از لحاظ وارد کردن سیستم و فعالیت‌های قانونی به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در طول دو ماه آتی ساماندهی صنوف فاقد مجوز در شهرهای دماوند، گیلاوند، آبسرد و رودهن در دستور کار قرار می‌گیرد و خوشبختانه با وجود زحمات رؤسای اتحادیه‌ها شاهد شرایط خوبی در سطح شهرستان دماوند هستیم.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با اشاره به همکاری چهار تیم در حوزه اصناف بیان کرد: در گذشته میزان کالای قاچاق در این شهرستان به ۱۰ درصد رسیده بود و بحمدالله هم‌اکنون با همکاری‌های صورت‌گرفته این میزان بسیار اندک است و مشکلات بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
گفتنی است که در پایان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ،اتاق اصناف و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند لوح تقدیری به عنوان یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن