فعالیت ١٣٠ مداح در سطح شهرستان دماوند/ مداحان برای صدور کارت به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند مراجعه کنند

مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان دماوند از فعالیت ١٣٠ مداح در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: مداحان برای صدور کارت به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند مراجعه کنند.
به گزارش تاررود، حسنعلی نوحی در دومین همایش فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان دماوند در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله چالکا اظهار کرد: برای ۴٧ نفر از ١٣٠ مداح شهرستان دماوند از طریق اداره تبلیغات اسلامی، کارت صادر شده است و افرادی که هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند، برای دریافت اقدام کنند.
وی افزود: همایش امروز، جزء همایش‌های سالانه کانون مداحان می‌باشد که برنامه تجلیل از مداحان پیشکسوت و خانواده مداحان شهید و متوفا را در برنامه داریم.
مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری مسابقه قرآن ویژه مداحان، تصریح کرد: مداحان، بایستی قاری نیز باشند و قرآن را بتوانند به خوبی تلاوت کنند.
نوحی با بیان اینکه کلاس آموزش موسیقی زیر نظر استاد کیاماری نیز در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: افرادی که برای برگزاری کلاس مداحی تمایل دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند و کسب مجوز مربوطه، این کار را انجام دهند.
وی گفت: همچنین برگزاری بیشتر کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه مداحان شهرستان دماوند در دستور کار کانون مداحان و شعرای آیینی می‌باشد که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه‌های آتی برگزار گردد.
*مردم و خود مداحان باید شأن این جایگاه رفیع را حفظ کنند
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در این مراسم با اشاره به جایگاه والای مداحان در بین اهل بیت (ع)، اظهار کرد: هم باید مداحانشان خویش را حفظ کنند و هم مردم بایستی آنان به طور شایسته مورد احترام قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه مداح باید اهل توسل و نورانیت باشد، افزود: خوب است که مداح نیز گاهی در مراسم مداح دیگر حضور پیدا کند، فیض ببرد و در مصیبت اهل بیت (ع) گریه کند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه در روز قیامت خالص‌ترین اعمال را گران می‌خرند، تاکید کرد: احسنت بر شما مداحان که در این راه حرکت کردید و از نظر متن و محتوا هم اشعار قوی و غنی انتخاب نمایید.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خانواده شهدا، مداحان پیشکسوت و سادات به مناسبت عید سعید غدیر خم با اهدای لوح و هدایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن