فعالیت ۱۳ سایت کودکان و نوجوانان در مدرسه طبیعت دماوند/ زمینه توانمندسازی و کارآفرینی در دماوند فراهم شود

مدیر مدرسه طبیعت در شهرستان دماوند از فعالیت ۱۳ سایت کودکان و نوجوانان در این مدرسه خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان دماوند، باید زمینه توانمندسازی و کارآفرینی در این منطقه فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، اشرف امینی در خصوص مدرسه طبیعت شهرستان دماوند اظهار داشت: مدرسه طبیعت دماوند به‌عنوان نخستین مدرسه طبیعت استان تهران در خردادماه سال ۹۵ با حضور استادان شورای کودک افتتاح شد.

وی ادامه داد: این مدرسه در ابتدا چهار ماه به‌صورت آزمایشی مشغول به فعالیت بود که در پی آن و پس از استقبالی خوب مردم به‌صورت رسمی و جدی مشغول به فعالیت شد.

مدیر مدرسه طبیعت در شهرستان دماوند بیان کرد: مدرسه طبیعت دماوند دارای ۱۳ سایت مختلف برای فعالیت کودکان و نوجوانان از جمله بخش قلعه حیوانات، بخش کشاورزی، بخش طناب‌های کششی و … است؛ درواقع مدرسه طبیعت کارکردی شناختی دارد و رشد عاطفی و جسمانی کودک را در برمی‌گیرد.

امینی با بیان اینکه گروه سنی سه تا ۱۲ سال می‌توانند در این مدرسه شرکت کنند، تصریح کرد: روان‌شناسان معتقدند کودک در این سن بیشتر از طریق حواس می‌تواند یادگیری داشته باشد و زمانی که در این محیط قرار می‌گیرد، رشد هیجانی کودک تقویت می‌شود و بسترهایی برای یادگیری و آموزش‌هایی که کودک نیاز دارد تا آموزش ببیند، فراهم می‌شود.

وی همچنین در خصوص نحوه چگونگی آموزش در مدرسه طبیعت افزود: در مدرسه طبیعت به‌جای استفاده از مربی، شخصی به‌عنوان تسهیل‌گر وجود دارد که در واقع حمایت‌گر کودک است؛ کودک با قرار گرفتن در این محیط، بر اساس ارتباطی که با او برقرار می‌کند، پرسشگری در آن اتفاق می‌افتد که تسهیل‌گر به‌جای پاسخ مستقیم، تنها او را راهنمایی می‌کند تا ذهن کودک فعال شود.

مدیر مدرسه طبیعت شهرستان دماوند با بیان اینکه حمایت از این مدرسه در شهرستان دماوند انجام نشده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان‌های مربوطه حمایت‌های لازم را از این طرح بسیار مؤثر انجام نداده‌اند، به همین دلیل این مدرسه در این شهرستان هنوز به صورت کامل معرفی نشده است و مخاطبان ما بیشتر از استان تهران هستند.

امینی ضمن تقدیر از رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند برای حمایت‌های انجام‌شده تأکید کرد: لازم است اداره آموزش و پرورش و اداره محیط زیست دماوند حمایت‌های خود را جهت پیشرفت مدرسه طبیعت دماوند انجام دهند؛ زیرا این شهرستان دارای استعدادهای بسیار قوی و زیادی است که باید زمینه‌ای ایجاد شود تا توانمندسازی و کارآفرینی در خود منطقه اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن