فعالیت ۱۳ واحد پرورش ماهی در شهرستان دماوند/ سالانه ۱۴۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در شهرستان دماوند پرورش داده می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: ۱۳ واحد پرورش ماهی در شهرستان در حال فعالیت هستند که میانگین تولید و پرورش سالیانه آنها یک هزار و چهارصد تن ماهی قزل آلا است.

به گزارش تاررود، هادی طهرانی پور در گفتگویی در خصوص پرورش آبزیان در شهرستان دماوند اظهار کرد: ۲ واحد تکثیر بچه ماهی در شهرستان وجود دارد که یکی از آن‌ها دارای مولد و دیگری واردات تخم ماهی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین واحد استان نیز در شهرستان دماوند فعال است که حدود یک هزار تن در سال تولید دارد.

طهرانی پور بیان کرد: عمده واحدهای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه دلیچایی و در روستاهای دهنار، هویر، رودافشان و مشهد است که ۴۰ درصد واحدها را تشکیل می‌دهند و شهرستان دماوند با توجه به شرایط آب و هوایی پتانسیل لازم در جهت پرورش ماهی مخصوصاً ماهی‌های زینتی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در خصوص پرورش ماهی‌های زینتی بیان کرد: در این زمینه ۲ واحد کوچک فعال بوده که به دلیل نداشتن پروانه صنعتی، حدود ۱۰۰ هزار قطعه در سال تولید دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت این نهاد پرورش ماهی در قفس است، گفت: برای تحقق این مهم نیازمند ایجاد استخرهایی با مساحت زیاد و عمق بالا در راستای مدیریت بهینه در تولید هستیم که در این خصوص تسهیلات نیز تعلق می‌گیرد و در حال حاضر یک مورد به صورت آزمایشی با ظرفیت ۲۰ تن در قفس آماده شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات بیان کرد: صدور پروانه مرکز دپو و عرضه آبزیان و همچنین معرفی جهت دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی از دیگر اقدامات ما است و تاکنون بالغ بر چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۳ نفر از متقاضیان برای مزارع پرورش ماهی پرداخت شده است.

طهرانی پور تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما توسعه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین توسعه تجهیزات به روز واحدهای پرورش ماهی در راستای افزایش تولید در واحد سطح و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و توسعه مراکز عرضه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن