قول مساعدت آخوندی در خصوص اتصال جاده قم- گرمسار، ورامین به پردیس و دماوند

فرماندار ورامین با بیان اینکه ۳ روز قبل معاون وزیر صنعت و معدن به من اطلاع داد که شهرک صنعتی خیرآباد در هیئت دولت تصویب شد، از قول مساعدت وزیر راه جهت اتصال ورامین به پردیس و دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، محمدرضا یوسفی در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار و به همت شهرداری و فرمانداری ورامین برگزار شد ضمن تبریک این روز به خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۵ تقریباً ۵۶۰ میلیارد تومان در شهرستان ورامین هزینه کردیم که در طول سنوات گذشته بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: فرمانداری و دستگاه‌های اداری در شهرستان هم نگاه بلندمدت به توسعه دارند، هم نگاه کوتاه‌مدت و به کارهای ریز مردم توجه دارند، کارهای ریز از این جهت که بنده بسیاری از اخبار را از کانال‌های شما رصد می‌کنم و در بسیاری از موارد بدون اطلاع به آن رسانه مشکلات راه حل کرده‌ایم و در عین حال به برنامه‌های بلندمدت شهرستان هم توجه خاص داریم.

فرماندار ورامین با بیان اینکه من به سهم خودم مأموریت دارم تا جایی که در توان دارم به فضل الهی و کمک همه دستگاه‌ها بخش بزرگی از عقب‌ماندگی این شهرستان را جبران کنم خاطرنشان کرد: کار بزرگی که اتفاق افتاده، این است که ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای کمربندی بزرگ آبیک- ورامین هزینه شده که نقطه اتصال کردیدوری و حمل و نقل استان تهران است.

یوسفی افزود: روزی که آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ورامین آمد تا از روند کار پل ۱۵ خرداد بازدید کند، پیشنهاد دادم حالا که ما مسیری را از آبیک قزوین به ورامین و جاده قم- گرمسار داریم شرایطی را فراهم کنید تا ادامه مسیر را به پردیس و دماوند را نیز داشته باشیم تا دشت ورامین نفس بگیرد و از بن‌بستی که داشته خارج شود.

وی با اشاره به قول مساعد وزیر راه جهت اتصال ورامین به پردیس و دماوند تصریح کرد: گویا وزیر هم دستور داده که مسیر را بررسی کنند و در نهایت قول داده بعد از جاده قم- گرمسار، ورامین را به پردیس و دماوند وصل کنند که این یک اتفاق فوق‌العاده و یک کار زیربنایی است و باعث توسعه شهرستان خواهد بود.

فرماندار ورامین همچنین بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما انتقال آب از شهرری به ورامین بود؛ که ۱۵۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه برای آب‌رسانی دریافت کردیم، کارها مهیا شده و منتظریم که اگر آقای رئیس تشریف بیاورند با حضور ایشان و در غیر این‌صورت در هفته دولت این پروژه را کلنگ‌زنی کنیم، که برای اتمام این کار به حدود یک سال و نیم زمان نیاز داریم.

یوسفی در ادامه با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف شهرک صنعتی خیرآباد عنوان کرد: کار بعدی تعیین تکلیف شهرک صنعتی خیرآباد است که از سال ۷۴ زمین مانده و بیش از ۴۰۰ واحد‌ صنعتی فعال و ۲۰۰ واحد صنعتی نیمه‌فعال و یا در دست اقدام در آن وجود دارد که با کمک شورا و شهردار در جلسه فرمانداری کارهای آن را انجام دادیم و ۳ روز قبل معاون وزیر صنعت و معدن به من اطلاع داد که شهرک صنعتی خیرآباد در هیئت دولت تصویب شد و این بزرگ‌ترین اتفاق اقتصادی، اشتغالزایی و درآمدی برای شهرستان ورامین است.

وی تصریح کرد: سه مأموریت برای سال۹۶ تعریف کرده‌ایم، اول اینکه سند توسعه شهرستان ورامین را بنویسیم، دیگر اینکه برای پیشرفت و توسعه شهر ورامین تلاش کنیم، از نظر من تا ۱۰۰ هزار نفر ساکن آن نشوند شهردار در درآمدهای خود مشکل دارد و این زنگ خطری برای ورامین است، باید رشد جمعیت ما نسبت به شهرهای اطراف بیشتر باشد و ما در این خطه سیاسی سرآمد جمعیت باشیم.

فرماندار ورامین در پایان با اشاره به مأموریت در حوزه تقسیمات سیاسی خاطرنشان کرد: مأموریت بعدی ما در حوزه تقسیمات سیاسی است و باید به سراغ ورامین بزرگ برویم، ما نمی‌توانیم در حاشیه تهران باشیم، کل تملک دارایی که به ورامین، پیشوا و قرچک و پاکدشت دادند، ۱۰۰ میلیارد تومان هم نیست ولی در کشور در حوزه استان‌شدن رقم ابتدایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و ما با این رویه نمی‌توانیم مشکلات جنوب شرق را برطرف کنیم و راهی نداریم جز اینکه برویم در تقسیمات سیاسی و همه دلسوزان دشت ورامین باید دست به دست هم بدهند تا امسال این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن