لزوم رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی/کار خیر یعنی جامعه را به سمتی ببریم که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد

استاندار تهران با اشاره به ضرورت رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی گفت: کار خیر یعنی جامعه را به سمتی ببریم که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش تاررود، محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نشست علمی و تخصصی ایثار اجتماعی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان نظام به دنبال برنامه‌ریزی برای توسعه و رسیدن به اهداف بودند، هنوز سازمان‌ها به خوبی شکل نگرفته بود که جنگ تحمیلی توسط صدام رخ داد و دشمن خاک جمهوری اسلامی ایران را مورد تجاوز قرار داد.
وی افزود: ما به دنبال برنامه برای توسعه و ایجاد عدالت بودیم اما دشمنان می‌دانستند که با اجرای این برنامه‌ها شرایط برای آنها سخت خواهد شد و از این رو جنگ را بر ما تحمیل کردند.
استاندار تهران ادامه داد: ۱۶ لشکر زره‌ای، نیروی هوایی و دریایی عراق خاک ایران را مورد تاخت‌و تاز قرار دادند و دشمن کیلومترها به خاک ایران آمد، اما ارتش، سپاه، شهربانی و کمیته‌های انقلاب تا حدودی جلوی دشمن را گرفتند؛ به ویژه نیروهای مردمی و بسیج به مرور دشمن را از خاک ایران بیرون راندند.
مقیمی بیان کرد: ما اوج ایثار را در جنگ تحمیلی دیدیم، همه مردم در همه جای کشور اولین وظیفه خود را در این می‌دیدید که هرچه دارند در طبق اخلاص برای پیروزی انقلاب بگذارد؛ حساب کسانی که به دنبال منافع خود بودند از مردم جداست و ما اوج ایثار را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: مهندسان و اساتید دانشگاه‌ها همه با هم مجتمع شده و نیازهای جبهه را در کارخانجات ساخته و تامین کردند، عمده نیازهای جبهه توسط این افراد به نتیجه رسید و ما ایثار را در این کارخانجات می‌دیدیم.
استاندار تهران تصریح کرد: دولت برنامه‌ای برای توسعه کشور داشت، وقتی دولت چنین برنامه‌ای دارد مسئولان مشغول فعالیت‌های بزرگ می‌شوند و همه مراحل بازسازی و توسعه را مدنظر قرار می‌دهند، اما یک‌سری از مسائل خرد مورد غفلت قرار می ‌گیرند؛ امروز علی‌رغم موفقیت‌ها و توسعه علمی، صنعت، کشاورزی و زیرساخت‌ها، برخی امور مورد غفلت قرار گرفته، هرچند موارد توسعه‌ای با ایثار متخصصان به نتیجه رسیده است، اما قسمت‌های مغفول‌مانده نیاز به ایثار دارد.
مقیمی تصریح کرد: امروز خیران در سراسر کشور به این امور می‌پردازند و سازمان‌های مردم‌نهاد به کمک کشور پرداختند، در بخش محیط‌زیست فعالیت‌های گسترده‌ای توسط سازمان‌های مردم‌نهاد صورت می‌گیرد تا نتیجه غفلت‌ها در این خصوص بازسازی شود.
وی عنوان کرد: متاسفانه در مسائل فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی وجود دارد، زیرا فقط به فکر توسعه همه‌جانبه کشور در مسائل بزرگ بودیم و امروز کشور با مسائل جدی اجتماعی و با پنج آسیب جدی اعم از طلاق، فقر و حاشیه‌نشینی و غیره مواجه‌ است.
استاندار تهران گفت: کشور ما در مسیر توسعه با برخی ناهنجاری‌ها مواجه شده و نیاز به اساتیدی دارد که روحیه پشتیبانی داشته باشند؛ ما تنها کشوری در دنیا هستیم که پس از جنگ بازسازی را به تنهایی انجام دادیم، بنابراین باید با همان روحیه به سراغ آسیب‌های اجتماعی برویم.
مقیمی تاکید کرد: اعتیاد امروز به همسایگی ما رسیده و برای حل این مشکلات باید با همان روحیه ایثارگری وارد شده و حساسیت بیشتری داشته باشیم، کار خیر یعنی جامعه را به سمتی ببریم که در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن