متأسفانه ارگان‌های دولتی به شورا صرفاً به عنوان عابر بانک نگاه می‌کنند/ سازمان تامین اجتماعی تکلیف بیمارستان رودهن را مشخص کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه متأسفانه ارگان‌های دولتی به شورا صرفاً به عنوان عابر بانک نگاه می‌کنند، گفت: سازمان تامین اجتماعی تکلیف بیمارستان رودهن را مشخص کند.

به گزارش تاررود، ابوذر نادری در نشست شورای شهرستان دماوند که با حضور اعضای این شورا و رؤسای شوراهای شهر آبعلی، کیلان، آبسرد و رودهن جهت تعامل بیشتر در شهرها و روستا در ساختمان شورای شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه باید با تلاش‌های مکرر اختیارات شورایی را برگردانیم اظهار داشت: ما نباید صرفاً شورای شهرداری و دهیاری باشیم، بلکه باید تلاش کنیم از تصمیماتی که برای آینده شهر آسیب‌پذیر است اجتناب کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه ارگان‌های دولتی به شورا صرفاً به عنوان عابر بانک نگاه می‌کنند، تصریح کرد: شورا باید اعتبارات خود را در موارد مهمی از جمله رسیدگی به روستاها اختصاص دهد، زیرا روستاها پایه و اساس سازندگی کشور هستند که اگر وجود نداشته باشند تولیدات ما به صفر می‌رسید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: روستائیان با وجود شرایط اقتصادی نامناسب جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشتند که اگر این گونه نبود ما صرفاً یک کشور مصرف‌کننده بودیم، علاوه بر این در پیروی از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در راهپیمایی‌ها، شهید دادن‌ها و از خودگذشتگی‌ها همواره پیش قدم بوده‌اند.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویلاسازی‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری روستائیان در شهرها حل نمی‌شود مگر اینکه با آسیب‌شناسی و بررسی و نیازسنجی‌های همان روستا و منطقه پیش رویم تا تولیدات را به حد اعلا برسانیم و سرمایه‌هایی که برای ساخت ویلاها و غیره در روستاها خرج می‌شود را در همان مناطق سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر و با شرایط موجود کلنگ‌زنی برای شهرستان و کشور مفید نیست و باید در حال حاضر به ساماندهی پروژه‌های نیمه کاره در شهرستان مانند بیمارستان رودهن که مردم زمین را هدیه کردند اما سازمان تامین اجتماعی با روش خود پیش رفته است، بپردازیم.

*سرعت عبور آب از دماوند نگران کننده است

رئیس شورای شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به حریم رودخانه‌ها و انتقال آب گفت: سرعت عبور آب از شهرستان هر روز بیشتر می‌‎شود، این درحالی است که باید آب را در خود شهرستان به مناطق مختلف از جمله روستاهایی که مشغول کشاورزی هستند، تزریق کنیم.

نادری با اشاره به حوادث اخیر در کشور عنوان کرد: با رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش دوستان امنیتی و سپاه در کشوری زندگی می‌کنیم که در اطراف ما آتش‌های بسیاری شعله‌ور است اما ما با امنیت کامل زندگی می‌کنیم و نقشه‌های دشمنانی که قصد دارند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند را نقش برآب می‌کنیم.

*در مدیریت بحران به حمایت‌های کشوری دل‌خوش نکنید

در ادامه این نشست علی عاشقی رئیس شورای شهر رودهن با اشاره به عدم همکاری اداراتی همچون مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی و غیره اظهار داشت: فضای سبز در هر منطقه باید حداقل ۱۶ متر برای هر شخص باشد که متأسفانه در شهر رودهن از طریق واسطه‌کاری توسط افرادی تصرف شده و هیچ اداره‌ای پاسخگوی این مشکل نیست.

هچنین در این جلسه علی محسنا رئیس شورای شهر کیلان با اشاره به وضعیت مدیریت بحران در شهرستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی که به لحاظ اقتصادی در کشور داریم باید خود را برای مواقع بحرانی آماده کنیم و یک حرکت خودجوشی شکل بگیرد و از پتانسیل‌های داخل خود شهرستان استفاده کنیم و نباید به حمایت‌های استان و حتی کشور دل خوش کنیم.

وی گفت: شهرستان دماوند دارای قدمت دیرینه و مکان‌های گردشگرى بسیاری است، اما متأسفانه از پتانسیل‌های آن استفاده مناسبی نشده است، باید از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و غیره فعالیت جدی‌تری در سطح شهرستان داشته باشیم.

رئیس شورای شهر کیلان در پایان تأکید کرد: باید شوراهای فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و غیره تشکیل دهیم و در این مسیر گام برداریم، کمبود مجموعه‌های مناسب گردشگری، بهداشتی و غیره از مشکلاتی است که در شهرستان وجود دارد و باید با تعامل و همفکری بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن