مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم «محسن حُجَجی» در دماوند برگزار شد+تصاویر

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) «محسن حُجَجی» با حضور پرشور مردمی و مسئولان در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

به گزارش تاررود، کاظم فتاح دماوندی، امام‌جمعه شهرستان دماوند در این مراسم با استناد برآیات قران کریم در خصوص مقام شامخ شهدا اظهار کرد: کسانی که درراه خدا کشته شدند را مرده نپندارید، هرکس که مظلوم کشته شود خداوند برای او توسط ولی دم حق انتقام گرفته است.

وی افزود: خانواده شهید حججی در جریان برپایی مراسم بزرگداشت این شهید در شهرستان‌های مختلف نیستند و این برنامه‌های خودجوش نشان از بزرگی و اخلاص او است.

امام‌جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: تصاویری که در رسانه‌ها از لحظه خداحافظی شهید محسن حججی منتشر شده است همگی بیانگر خودساختگی اوست. درواقع همه ما روزی از این دنیا می‌رویم، برخی به مرگ طبیعی و برخی نیز با خط سرخ شهادت و خوشا به حال کسانی که شهید از دنیا رخت برمی‌بندند.

فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم همگی در راه دفاع از حرم اهل‌بیت به شهادت رسیدند و جان خود را در کف دست قرار داده و به دیار حق شتافتند، هرچند که در مسیر طولانی‌تری از مسیر حسین (ع) قرار دارند.

وی تأکید کرد: این افراد اگر به دفاع از حریم در خارج از خاک ایران نمی‌پرداختند مطمئناً دشمن به داخل ایران راه می‌یافت و به هدف اصلی خود که تخریب حرم امام رضا(ع) و امام خمینی (ره) است می‌رسیدند، چرا که بنده شخصاً در سال‌های گذشته در سفر حج به بیانیه‌هایی برخوردم که در آن به این موارد پرداخته بود.

امام‌جمعه شهرستان دماوند بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری به بیان ویژگی‌های شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: در درجه اول این شهدا از حریم اهل‌بیت دفاع کردند بنا بر این مقام خاصی در نزد خداوند دارند، در درجه دوم نیز اگر این افراد با دشمن مبارزه نمی‌کردند قطعاً دشمن به خاک ایران تجاوز می‌کرد.

فتاح دماوندی اضافه کرد: در درجه بعد باید در نظر داشته باشیم که آنها در غربت به شهادت رسیدند و در نزد خدا فراموش نمی‌شوند، اما چه غریبانه است که این شهید بزرگوار با لبی تشنه حنجره‌اش دریده شود اما خوشا به سعادتش که چشم در چشم امام حسین(ع) به شهادت نائل آمد.

وی تصریح کرد: تکفیری‌ها با این کارهای وقیحانه تیشه به ریشه خود می‌زنند و نمی‌دانند که شهدا در راه خدا دست از جان شسته و در قبال جان شیرین خود رضایت خداوند را خریدند و کیست که در این تجارت شرکت کند؟

امام‌جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: خداوند به شهدا مقام شفاعت را وعده داده است و آنها خواهان اطاعت از ولی‌فقیه و مقام معظم رهبری هستند، مشروعیت نظام ما نیز به خاطر حضور رهبری است که نعمتی از سوی خداوند است که باید قدردان آن باشیم.

فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند توفیق پیروی از شهدا و آرمان‌های آنها را به ما دهد و ما پاسدار خون آنها باشیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن