مسئولان شبکه‌های اجتماعی را به حال خود رها نکنند/ استفاده نادرست از فضاهای مجازی دشمن کنار گذاشته شود

امام‌ جمعه موقت رودهن با بیان اینکه مسئولان شبکه‌های اجتماعی را به حال خود رها نکنند، گفت: استفاده نادرست از فضاهای مجازی دشمن کنار گذاشته شود.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدابراهیم سراج در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن اظهار داشت: غیبت کردن از بدترین گناه‌هاست و روایت‌های بسیار داریم در مکان و زمانی که غیبت یک فرد انجام می‌شود، مؤمنان باید بحث را تغییر دهند.

وی ادامه داد: اگر به هر شکلی نمی‌توان بحث را تغییر داد، بهترین کار این است که از آن مجلس خارج شویم تا بحث غیبت کردن قطع شود.

امام‌جمعه موقت رودهن تصریح کرد: غیبت کردن پشت سر مؤمن یعنی خوردن گوشت برادر مرده که از گناهان بزرگ الهی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همواره باید خیرخواه مؤمنان باشیم و نباید تنها در حضور مؤمنان از خوبی آن‌ها گفت و پشت سر مؤمن بدگویی کرد و به‌جای غیبت کردن، مشورت دهیم.

سراج با اشاره به حمله جدید رژیم صهیونیست به نوار غزه گفت: متأسفانه شاهد حمله رژیم صهیونیست به نوار غزه هستیم و پس از ۲۲ روز حمله شدید بر مردم مظلوم فلسطین صدای آمریکا و اروپا درنیامده است.

امام‌جمعه موقت رودهن افزود: مظلوم‌ترین مردم دنیا به دست جنایت‌کارترین رژیم در حال نابودی است و مردم مظلوم تنها با سنگ از خود دفاع می‌کنند، حقوق بشر آمریکا و اروپا سکوت کرده‌اند.

رژیم کودک‌کش صهیونیستی با وحدت مسلمانان به اهدافش نمی‌رسد

وی بیان کرد: نخست‌وزیر رژیم کودک کش صهیونیست گفته بود طی یک هفته کار غزه تمام است و اگر نتوانیم تمام افراد را بکشیم، دو میلیون غزه‌ای را که می‌توانیم بکشیم؛ نگاه این رژیم جعلی به این‌گونه است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در مقابل چنین رژیمی که اصلاً وجود ندارد کوتاه نخواهد آمد.

سراج اضافه کرد: هدف رژیم کودک کش صهیونیست تسلط برجهان اسلام است و علت اصلی مخالفت ما همین است و این رژیم با حمایت آمریکا درست‌شده است تا جهان اسلام را از بین ببرد که قطعاً با وحدت مسلمان‌ها و نظام جهان اسلام این آرزو را به گور خواهند برد.

امام‌جمعه موقت رودهن در خصوص فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور ما مسأله فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به حال خود رهاشده است.

وی افزود: کارشناسان بارها نسبت به ضررهای فردی و خانوادگی شبکه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند اما وقتی رهاشده باشد، دشمن هر کاری می‌خواهد می‌تواند انجام دهد و در فتنه و اغتشاش‌های اخیر این مسأله ثابت شد.

سراج تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با تمامی مسأله ها خشک برخورد کنیم و اتفاقاً از این فضاها به‌خوبی می‌شود استفاده و مانند افرادی که در این فضاها کارآفرینی کردند، می‌توان بهره برد.

امام‌جمعه موقت رودهن اظهار کرد: نرم‌افزاری که مدیریت در آن در کشور وجود نداشته باشد مانند این است که اسرار محرمانه را به دشمنان دهیم و این بی‌تدبیری در مدیریت است.

وی ادامه داد: باید فضاهای مجازی استفاده شود و مانند آمریکا و فرانسه که نظارت‌های شدیدی در شبکه‌های اجتماعی دارد، ما هم باید بر روی شبکه‌های اجتماعی نظارت وجود داشته باشد و به امنیت کشور اهمیت دهیم.

سراج گفت: در فرانسه جست‌وجو برخی از کلمه‌ها حذف‌ شده است و در آلمان ایجاد کانال‌هایی که با امنیت کشور و مسأله های اخلاقی در آن مرتبط است، ۵۰ یورو جریمه دارد و حتی شاهد هستیم در کشور چین شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و دولت چین یک شبکه پیام‌رسان داخلی دارد.

وی افزود: در کشور اتریش اگر مسأله‌های کشور اهمیت داده نشود، حداقل پنج سال زندانی دارد و قبول کنیم در ایران این فضاها را رها کردیم و به تعبیر مقام معظم رهبری، فضاهای مجازی که امینت کشور را به خطر می‌اندازد قتلگاه کشور است و استفاده نادرست از فضاهای مجازی باید کنار گذاشته شود.

سراج بیان کرد: اقدام‌هایی از طرف دولت برای ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی انجام‌شده است؛ اما باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا این پیام‌رسان‌ها کارآمدتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن