مسابقه دو و میدانی ویژه معلولان ذهنی در شهرستان دماوند برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، مسابقه دو و میدانی ویژه معلولان ذهنی رده سنی ۱۰ تا ۲۴ سال در زمین چمن فوتبال شهر رودهن واقع در شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، حسین بی‌نیاز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی اظهار کرد: یکی از ویژه‌برنامه‌های ما در هفته بهزیستی، برگزاری مسابقه دو و میدانی بین معلولان ذهنی در سطح شهرستان دماوند است، به‌این‌ترتیب این مسابقه در زمین چمن بخش رودهن و با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقه، رشد و شکوفایی استعدادهای این افراد است، زیرا لازم است که معلولان باوجود آسیبهای ذهنی و جسمی، به خودباوری برسند و این مهم نیازمند همکاری سایر مسئولان است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: امروز ما شاهد برگزاری مسابقه دو و میدانی ویژه معلولان ذهنی در رده سنی ۱۰ تا ۲۴ سال هستیم که در دو بخش عقب‌ماندگی ذهنی متوسط و شدید، در این مسابقه شرکت کرده‌اند.
بی‌نیاز خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در این زمینه، استعدادیابی در زمینه ورزشی و فرهنگی در میان معلولان این شهرستان است، زیرا باوجود اقدامات انجام‌شده درگذشته، همچنان نیاز به تلاش و پیگیری بیشتر در راستای استعدادیابی معلولان از ضروریات است.
همچنین در ادامه امید قمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقه تصریح کرد: این قبیل مسابقات، موجب ایجاد انگیزه برای کمک به معلولان در عرصه ورزشی گردیده‌است، چراکه تعداد زیادی از معلولان کشور در کمیته پارالمپیک حضور درخشان دارند.
وی تأکید کرد: سعی ما بر تقویت ورزش‌های همگانی در سطح شهرستان دماوند است تا بتوانیم با استفاده از فعالیت‌های جسمانی، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بکاهیم.
گفتنی است که افراد شرکت‌کننده در این مسابقه، مسافتی به طول ۸۰ و ۵۰ مترمربع را دویدند و هدایایی از طرف اداره بهزیستی شهرستان دماوند به آنها اهدا گردید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن