مشکلات اهالی روستاهای زیارت، ویرانه و شهر کیلان بررسی شد

مشکلات روستاهای زیارت، ویرانه و شهر کیلان با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند، نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تاررود، طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولان شهرستان دماوند طی بازدیدی از روستاهای زیارت، ویرانه و شهر کیلان بازدید کرده و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند.

نخستین مقصد بازدید مسئولان از روستای زیارت بود و اهالی این روستا از نواقص آمار سرشماری، مشکلات بافت روستایی، مشکلات آب روستایی، روکش آسفالت جاده‌ای، لزوم پردازش به گردشگری، موارد مربوط به قنات و حفر چاه‌ها به عنوان عمده مشکلات این روستا نام بردند.

در روستای ویرانه نیز مواردی چون نبود گاز شهری، آنتن‌دهی تلفن همراه، مشکلات آب شرب و حمل آب با تانکر، مشکلات آب کشاورزی، حریم رودخانه، نبود دستگاه خودپرداز و لزوم مرمت و بازسازی قنات به عنوان مشلات مهم مطرح شد.

از جمله مشکلات مطرح شده در شهر کیلان نیز می‌توان به معضلات جاده‌های کیلان و صالح‌آباد، مشکلات مربوط به قطعات زمین، عدم حضور پزشک، مشکلات آب شرب، موارد طرح تفضیلی و مشکلات حریم بستر رودخانه اشاره کرد.

*انجام ۵۰۰ میلیون تومان فعالیت عمرانی در روستاهای زیارت و ویرانه

در حاشیه این بازدیدها مجید صفری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند اظهار کرد: امروز بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین‌شده بازدیدهایی با حضور نماینده شهرستان دماوند و فیروزکوه به همراه جمعی از مسئولان از روستاهای زیارت، ویرانه و شهر کیلان صورت گرفت.
وی افزود: روستای زیارت به عنوان اولین روستا مورد بازدید قرار گرفت و خوشبختانه با توجه به اینکه پیش از ورود ما مشکلات این روستا توسط بخشدار مرکزی دماوند احصا و نشست‌هایی با مسئولان در این خصوص برگزار شد، مشکلات و مواردی مطرح گردید.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: اهالی روستای زیارت با مشکل راه ورودی مواجه هستند که بر این اساس مقرر شد که با همکاری شهرداری کیلان و اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند، حفاظ حریم‌راه تا ۲۰ اسفندماه انجام شود.
صفری اضافه کرد: همچنین در این خصوص از فروردین‌ماه سال ۹۷ تعریض راه زیارت آغاز می‌شود و تا محرم سال آینده مشکلات مرتفع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی روستای زیارت در خصوص آب شرب است که در این زمینه مقرر شد از اعتباراتی که برای احیای قنوات در نظر گرفتیم استفاده شده و ادارات امور آب و جهاد کشاورزی نیز کمک کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: زیارت و ویرانه از جمله روستاهایی هستند که در انتهای سفره آبی قرار دارد و از این رو باید مطالعاتی صورت گرفته و اگر مخزن آب در نزدیکی وجود داشته باشد مورد توجه قرار گیرد.
صفری در خصوص استفاده از اعتبارات ارزش افزوده گفت: خوشبختانه به یمن التفات دولت به روستاها در راستای سیاست‌های اشتغال‌زایی، از ابتدای سال‌جاری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در روستاهای زیارت و ویرانه فعالیت عمرانی انجام شد که این موضوع در روستاها مشهود است.
وی با اشاره به مشکلات روستای ویرانه عنوان کرد: مشکل اساسی روستای ویرانه مربوط به گاز شهری است که مقرر گردید مراحل طی‌شده در این زمینه به شدت مورد پیگیری قرار گیرد و امیدواریم بتوانیم در سال ۹۷ اقداماتی اساسی در این خصوص انجام دهیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند افزود: همچنین در خصوص مشکل آنتن‌دهی تلفن‌همراه قطعا در سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا این موضوع یک نقص است و حتی از نظر امنیتی نیز مشکل پیدا می‌کنیم.
صفری گفت: تخصیص اعتبارات بیشتر ارزش‌افزوده از دیگر مواردی است که امیدواریم درخواستی در این خصوص داشته باشیم تا بتوانیم اعتبارات بیشتری را در اختیار قرار دهیم.
وی در خصوص مشکلات شهر کیلان اذعان داشت: در شهر کیلان مشکلاتی به صورت کلی مطرح شد؛ مردم با توجه به مشکلاتی که دارند انتظار دارند مسئولان حوصله کرده و درد دل آنها را بشنوند و پاسخگو باشند؛ قرار نیست معجزه‌ای رخ دهد گرچه دستگاه‌های دولتی مکلفند که به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند تاکید کرد: در این راستا گروه‌های پیگیری در فرمانداری برای رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مردم تشکیل شد؛ این امر دستور موکد استاندار تهران بود که میز خدمت را در ادارت و فرمانداری پررنگ کرده و مسئول پیگیری داشته باشیم.
صفری بیان کرد: در این بازدید مقرر گردید تا مشکلات شهر کیلان نوشته شده و ما آنها را به صورت مشخص با شورای‌اسلامی شهر کیلان و ادارات مربوط مورد بررسی قرار دهیم.

*گازرسانی به روستاهای شهرستان دماوند تا پایان سال ۹۷/ پیگیری تامین برق برای سد خاکی روستای زیارت کیلان جهت را‌ه‌اندازی سیستم ایستگاه پمپاژ آب

در روستای زیارت موضوع ۶ هکتار واگذاری زمین‌های منابع طبیعی مطرح شد که این موضوع یکی از کارهای مهمی است و مقرر گردید در این زمینه بررسی‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: موضوع دیگری که در روستای زیارت مطرح شد مربوط به تامین برق برای سد خاکی روستای زیارت بود تا بتوانند با روش سیستم ایستگاه پمپاژ از آب آن استفاده کنند که پیگیری این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین موضوع تعریض سه‌متر راه در این روستا پذیرفته شد که تا پایان اردیبهشت سال ۹۷ انجام می‌شود و علاوه بر این روکش آسفالت جاده نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

میرزایی‌نیکو در رابطه با مشکل نبود گاز شهری در روستای ویرانه و اطراف آن گفت: مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و امور اجرایی آن در حال انجام است؛ این پروژه یکی از مواردی است که ۲۹ میلیون تومان برای علمک آن هزینه تعیین شده و تا پایان سال ۹۷، مشکل همه روستاها در این خصوص مرتفع می‌شود.

وی اذعان داشت: مردم این روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند و ۶ سال است که با تانکر به حمل آب می‌پردازند؛ در این زمینه در رابطه با مجموعه آب تمهیداتی مدنظر قرار دارد.

*رفع مشکلات مربوط به آنتن‌دهی تلفن همراه در روستای ویرانه/ ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در روستاهای زیارت و ویرانه وجود دارد

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکلات مربوط به آنتن‌دهی تلفن همراه در روستای ویرانه خبر داد.

میرزایی نیکو گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در این روستاها وجود دارد که اگر ساماندهی و تبدیل به چهار چاه اصلی شود می‌توان برنامه‌ریزی خوبی در این خصوص انجام شد؛ علاوه بر این طرح هادی نیز برای این روستا به تصویب می‌رسد.

*مشکلات کلی شهر کیلان در حد شهرداری و شورای اسلامی است

وی در خصوص مشکلات شهر کیلان خاطرنشان کرد: مشکلات کلی شهر کیلان بیان شد اما مشکل اصلی ساماندهی مجموعه فعالیت‌های شورای اسلامی و شهرداری با ملحقات و مناطق اطراف آن است.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی گله‌های مطرح‌شده از سوی اهالی این شهر به‌حق بود که بررسی و در کارگروه‌ها مطرح می‌شود.

میرزایی‌نیکو اذعان داشت: کلیه مطالب و مسایلی که در حد شورای اسلامی شهر و شهرداری کیلان است باید انجام شده و در صورت نیاز به فرمانداری ارسال شود.

*گزارش کاملی از اقدامات بازدید مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جاده صالح‌آباد و کیلان ارائه می‌شود

وی در خصوص مشکلات جاده صالح‌آباد و کیلان اشاره‌ای به بازدید که مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشته و تصریح کرد: گزارش کاملی در این خصوص وجود دارد و با توجه به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، موانع آن در سال آینده برطرف می‌شود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر ایجاد تقاطع غیرهمسطح در ورودی مهرآباد در اولویت قرار دارد که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در شورای‌عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده است و مابقی موارد حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت.

میرزایی‌نیکو از اختصاص ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات در خصوص تکمیل پروژه برق به روستای زیارت خبر داد که بزودی این پروژه در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن