ملاقات فرزندان زوج طلاق در محل اورژانس شهرستان دماوند انجام می‌شود/ فعالیت‌های اورژانس اجتماعی با دستور قضایی صورت می‌گیرد

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند از ملاقات فرزندان زوج طلاق در محل اورژانس این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت‌های اورژانس اجتماعی با دستور مقامات قضایی صورت می‌گیرد.
به گزارش تاررود، شهلا کیارستمی در آستانه هفته ملی سلامت بانوان در خصوص فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اظهار داشت: محدوده فعالیت اورژانس ۱۲۳ در دو شهرستان دماوند، فیروزکوه و بخش رودهن است.
وی افزود: تا یک ماه گذشته، شهرستان پردیس و بخش بومهن نیز زیرپوشش شهرستان دماوند بود؛ اما پس از افتتاح مرکز اورژانس در پردیس از زیرپوشش این شهرستان خارج شد؛ به طور کلی، فعالیت ۱۲۳ زیر نظر سازمان بهزیستی است.
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: فعالیت ۱۲۳ همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ و در ایام تعطیل نیز ادامه دارد؛ دو کارشناس خط تلفن در سه بخش فعالیت دارند، فعالیت تلفنی که پاسخ‌گوی موارد تماس گرفته شده هستند و دوم موضوع و موارد تماس گرفته شده به تیم سیار ارجاع داده می‌شود و به محل مورد نظر برای رفع مشکل رجوع می‌کنند.
کیارستمی ادامه داد: مورد سوم تیمی که در مواقع بحران مداخله می‌کنند، هستند؛ در فعالیت‌های انجام‌شده گروه‌های هدف مخصوص به خود را به کارگیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: این گروه‌ها به بررسی مواردی از جمله زنان آسیب‌دیده، خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری، فرار از منزل، خودکشی، معلول آزاری و ساماندهی کودکانی که از مادران معتاد به دنیا می‌آیند، می‌پردازند.
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند گفت: بیمارستان، فرزند به دنیا آمده از مادری معتاد را به اورژانس گزارش می‌دهد و پس از بررسی به جهت اینکه مادر معتاد فرزند خود را شیر ندهد، پس از پنج روز فرزند مبتلا شده به اعتیاد را پس از ترک به شیرخوارگاه انتقال می‌دهیم.
کیارستمی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های انجام شده اورژانس با دستور قضایی انجام می‌شود، گفت: پس از آزمایش از مادر مبتلا به اعتیاد و بررسی اگر شاهد رفع مشکل بودیم، آن‌گاه می‌توانیم نوزاد را جهت شیردهی مجدد به مادر بازگردانیم.
وی ادامه داد: مشکلات مطرح‌شده بین دو شهرستان دماوند، فیروزکوه و شهرهای مختلف به صورت پراکنده موجود است؛ گاهی مشکل همسر آزاری است که خانمی مورد ضرب و شتم یا تهدید همسر خود قرار گرفته که این مورد نیز زیرپوشش و ساماندهی فعالیت اورژانس ۱۲۳ است.
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند افزود: در استان تهران خانه‌هایی به نام «خانه امن» وجود دارد که با دستور دادستان، بانوانی که از طرف همسر معتاد خود مورد آزار، اذیت، کتک و تهدید قرار می‌گیرند با تماس به ما پناه می‌آورند با دستور دادستان و حکم قضایی ورود پیدا کرده و آنها را به این خانه‌ها منتقل می‌کنیم.
کیارستمی تصریح کرد: سه خانه امن در استان تهران و یک مرکز ذوالفقاری در دولت‌آباد وجود دارد که پس از رفع مشکل با دستور دادستان از محل بازدید می‌شود و اگر مشکل رفع شد، به خانم اجازه‌ بازگشت جهت ادامه‌ زندگی داده می‌شود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های اورژانس ۱۲۳ گفت: گاهی افرادی دارای مشکل هویتی هستند؛ این افراد «T.C» نام دارند؛ این افراد اصولاً از زمان تولد در حالی که پسر یا دختر هستند، تمایل دارند که جنس مخالف خود باشند؛ این نوعی بیماری است و بستگی به اراده شخص ندارد.
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند بیان کرد: اصولاً این نوع بیماری‌ها در روستاها مشاهده می‌شود و خانواده‌ها آنان را ترک می‌کنند و این دلیل فرار افراد از محل زندگی‌شان می‌شود.
کیارستمی اضافه کرد: ملاقات فرزندان زوج طلاق نیز در گذشته در کلانتری‌ها انجام می‌شد؛ اما امروز با دستور قضایی در محل اورژانس هفته‌ای دو تا سه بار اجازه ملاقات داده می‌شود؛ فعالیت‌های اورژانس اجتماعی شامل اتباع افغانستانی و غیر ایرانی‌های مقیم ایران نیز می‌شود.
منبع: فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن