مهاجرپذیر بودن و حضور اتباع غیرمجاز، عامل افزایش آمار مبتلایان به اعتیاد در شهرستان دماوند است/ بسیاری از متکدیان پاکستانی در شهرستان دماوند هفته گذشته جمع‌آوری شدند

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با تأکید براینکه مهاجرپذیر بودن و حضور اتباع غیرمجاز عامل افزایش مبتلایان به اعتیاد در این شهرستان است، گفت: هفته گذشته بسیاری از متکدیان پاکستانی در شهرستان دماوند جمع‌آوری شدند.
به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از آسیب‌های جامعه استفاده از موادمخدر است که در این خصوص عده‌ای رغبتی به آن ندارند و عده‌ای دیگر زندگی بدون استفاده از مواد مخدر را نمی‌پذیرند.
وی افزود: متاسفانه هر روز شاهد افزایش تنوع موادمخدر هستیم و یکی از معضلات مهم در این زمینه، گرایش بانوان به استفاده از آن است.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: بر اساس آمار، از هر ۱۰ نفر یک خانم مبتلا به استفاده از موادمخدر است و متاسفانه این روند رو به افزایش می‌باشد.
جهانشاهی آگاهی‌بخشی و آموزش را تنها راه نجات از این بلای خانمان‌سوز عنوان کرد و گفت: تاکید بر این است که این آموزش‌ها از طریق آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها انجام شود.
وی با توجه به گسترش استفاده از مواد مخدر صنعتی در جامعه خاطرنشان کرد: اگر آگاهی در جامعه بیشتر شود و دستگاه‌های آموزشی براساس وظیفه آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند و همچنین خانواده‌ها حامی و مراقب کودکان باشند، این امید را داریم که بتوانیم با این پدیده نابهنجار اجتماعی برخورد شود.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در خصوص آمار مبتلایان به‌ معضل اجتماعی اعتیاد در این شهرستان اظهار داشت: آمار رسمی و دقیقی در این زمینه وجود ندارد، اما خوشبختانه این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها وضعیت بهتری دارد و از آسیب‌پذیری کمتری برخوردار است.
جهانشاهی تصریح کرد: مهاجرپذیر بودن، افزایش تعداد اتباع غیرمجاز افغانستانی و وجود افراد غیر بومی در ویلاهای شهرستان دماوند از عواملی است که به این معضل می‌افزاید.
وی در خصوص اتباع پاکستانی موجود در سطح شهرستان دماوند تاکید کرد: این افراد آنچنان جلوه‌ای در این شهرستان ندارند و عده‌ای نیز که به کار تکدی‌گری مشغول بودند، هفته گذشته جمع‌آوری شدند.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند بیان داشت: تنها راه مقابله با مواد مخدر برگزاری کارگاه‌های آموزشی است و بر این اساس سال گذشته این کارگاه‌ها توسط دستگاه‌های متولی ویژه بانوان و خانواده‌ها برگزار شد که در سال جاری نیز اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود.
جهانشاهی یادآور شد: با توجه به وسعت شهرستان دماوند و ویلاهای موجود در آن، احتمال تولید موادمخدر به شکل صنعتی در این شهرستان وجود دارد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن