نامگذاری معابر اصلی و فرعی شهرک مسکن مهر امام رضا(ع) گیلاوند در دستور کار قرار گرفت/ ۲ بلوار اصلی این شهرک به نام‌ شهیدان کربلائی مهدی و کلهری مزین شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه نامگذاری معابر اصلی و فرعی شهرک مسکن مهر امام رضا(ع) گیلاوند در دستور کار است، گفت: دو بلوار اصلی این شهرک به نام‌ شهیدان کربلائی و کلهری مزین گردید.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، ابوذر نادری اظهار کرد: همزمان با ایام دهه کرامت، نامگذاری معابر اصلی و فرعی شهرک مسکن مهر امام رضا(ع) گیلاوند واقع در دماوند در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: معابر این شهرک که قبلا بدون نام و یا با عنوان شرکت تعاونی و یا بلوک‌ها نامگذاری شده بود، اغلب موجب سردرگمی نهادهای امدادی، ادارات خدمات رسان و میهمانان از سایر شهرها میشد؛ به این جهت نامگذاری این معابر در رأس کار شورای نامگذاری قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: پیش از تشکیل جلسه کمیسیون نامگذاری، بازدیدی از منطقه مسکونی شهرک مهر امام رضا (ع) به عمل آمد و نقشه دقیق معابر بر اساس انطباق با نقشه طرح جامع تهیه شد؛ به این ترتیب با توجه به میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) بلوار منشعب از بلوار بعثت به نام بلوار رضوی نامگذاری شد.

نادری گفت: همچنین دو بلوار اصلی این شهرک به نام‌های دو شهید بزرگوار سردار پاسدار شهید مجتبی کربلائی مهدی و جانباز شهید سردار محمود کلهری مزین گردید و معابر دیگر نیز با مدنظر قرار دادن القاب شمس‌الشموس حضرت امام رضا(ع) نام‌گذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا خیابانی نیز به نام مدافعان حرم در نظر گرفته شده است که پس از تصویب اعضای شورای نام‌گذاری، دبیر شورای نامگذاری و مسئول روابط عمومی شهرداری دماوند، اقدامات لازم به جهت نصب تابلو در آن صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: اولویت انتخاب نام برای معابر در شورای نامگذاری براساس نام مقدس شهدا و پس از آن بزرگان و مفاخر شهرستان می‌باشد، چرا که نسل‌های آینده نیز با فرهنگ شهادت و اسامی مفاخر و بزرگان علمی و دینی شهرستان آشنا شوند.

نادری گفت: شهرک مهر امام رضا(ع) گیلاوند بیش از ۸۰ معبر بزرگ و کوچک دارد که حدود ۴۰ درصد از معابر آن نامگذاری شده است و ادامه این روند به جلسه بعد موکول شد.

گفتنی است که اعضای تشکیل دهنده کمیسیون نامگذاری شهر دماوند شامل نماینده دفتر امام جمعه، فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره پست و مهدی علمداری به عنوان استاد ادبیات شهرستان دماوند می‌باشند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن