نخستین‌ نماینده‌ از شهرستان دماوند برای حضور در مجلس دانش‌آموزی کشوری انتخاب می‌شود/ رؤسای شورای دانش‌آموزی موظف به انجام برخی فعالیت‌ها در مدارس هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از انتخاب نخستین‌ نماینده‌ از این شهرستان برای حضور در مجلس دانش‌آموزی کشوری خبر داد و گفت: رؤسای شورای دانش‌آموزی موظف به انجام برخی فعالیت‌ها در مدارس هستند.
به گزارش تاررود، مهرداد پورفتحی رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان دماوند در جمع روسای شورای دانش‌آموزی این شهرستان اظهار کرد: این نشست با هدف هم اندیشی برای اطلاع از رویدادهای مدارس و داشتن شورای دانش‌آموزی بهتر برگزار شده است.
وی افزود: متاسفانه شهرستان دماوند چند سالی است که نماینده‌ای در مجلس دانش‌آموزی کشوری ندارد و شایسته است که دانش‌آموزانی که در این زمینه توانایی دارند به عنوان نماینده شهرستان دماوند در این خصوص حضور یابند.
رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان دماوند از حضور در مجلس شورای اسلامی و دیدار با نماینده شورای شهر به عنوان برنامه‌های ویژه در طول سال جاری برای این افراد خبر داد.
پورفتحی خاطرنشان کرد: رؤسای شورای دانش‌آموزی موظف به انجام برخی فعالیت‌ها در مدارس هستند و رای‌گیری‌های صورت گرفته مسئولیت آنها را سنگین‌تر می‌کند.
وی از توجه به مسائل دینی و مذهبی، مشارکت با مدیر و معاونان مدرسه، جذب دانش آموزان و استفاده از نقطه نظرات آنها، نیاز سنجی دانش‌آموزان و جامه عمل پوشاندن به آنها از جمله وظایف شورای دانش‌آموزی در مدارس نام برد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تاکید کرد: شوراها نقش مشورتی در مدارس دارند و باید در تمام زمینه‌ها با مدیر مشورت کننند و نظراتی ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد تا به این ترتیب شاهد مدارسی پویا در این شهرستان باشیم.
همچنین در ادامه جلال شمس، معاون امور پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ مدرسه در منطقه دماوند وجود دارد که در هر مدرسه رئیس شورا، نائب رئیس و منشی انتخاب شده و بنا بر تعداد دانش‌آموزان از هفت الی ۹ عضو اصلی و دو عضو علی البدل وجود دارد.
وی افزود: همچنین در هر مدرسه حدود پنج انجمن در مدارس ابتدایی و ۱۰ انجمن در مدارس متوسطه اول و دوم تشکیل می‌شود که با دارا بودن ۶ عضو شامل انجمن‌های نماز، قرآن تعاونی‌های آموزشگاهی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، تربیت بدنی، سیاسی، اجتماعی بهداشت، سلامت، مواجه با حوادث طبیعی، مهارت‌های زندگی و انتظار و مهدویت به فعالیت می‌پردازند.
معاون امور پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه هدف از تشکیل شوراها در مدارس پرورش، آموزش و دور کردن فرزندان از آسیب‌های اجتماعی است بیان کرد: بررسی چگونگی مشارکت دانش‌آموزان در امور پرورشی و آموزشی، همکاری با مسئول مدرسه برای فعال کردن تشکل‌های دانش‌آموزی، برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسبت‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله وظایف شوراهای دانش‌آموزی در مدارس است.
شمس عنوان کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای بازدیدهای علمی و اردو، شرکت در نماز جماعت، امور کتابخانه و نظارت بر عملکرد بوفه مدارس از جمله فعالیت‌های شوراهاست که باید مد نظر قرار گیرد و مدیران باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن