نخستین جشنواره مالک اشتر در شهرستان دماوند برگزار شد/ ۳۸ نفر از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر سپاه شهرستان دماوند تجلیل شدند

نخستین جشنواره مالک اشتر به همت سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اردوگاه شهید مصطفی خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش تاررود، روح الله عرب فرمانده سپاه بسیج ناحیه مقاومت شهرستان دماوند در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره در راستای تقدیر از زحمات افرادی که نسبت به برنامه‌های بسیج با ابتکار عمل و خلاقیت اقدامات موثری داشتند برگزار گردید.
وی افزود: برپایی جشنواه مالک اشتر گامی در راستای شناسایی نقاط قوت است تا با برنامه‌ریزی نسبت به رفع و رجوع نقاط ضعف خود اقدام کنیم.
فرمانده سپاه بسیج ناحیه مقاومت شهرستان دماوند ادامه داد: در این جشنواره تعداد ۳۸ نفر از بسیجیانی که در طول سال ۹۵ زحمات زیادی کشیده و بر اساس سه موضوع خود اظهاری، نظارت‌های استانی و بررسی‌های انجام شده در ناحیه امتیازاتی کسب کردند تقدیر به عمل آمد.
عرب اضافه کرد: این مراسم با حضور فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه و شورای حوزه برگزار شد و فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه برتر و بسیجیان موفق تجلیل شده و مورد تشویق قرار گرفتند.
*بسیج مالک اشتر ولی فقیه است
همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: دماوند شهرستانی است که عنوان شهید پرور را به خود اخصاص داده است و به عنوان شهر دین و دیانت، قدمتی طولانی در مسایل دینی و ارادت به اهل بیت دارد.
وی افزود: امروز بسیج، مالک اشتر ولی فقیه است و بر طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص)، بهشت سه درجه دارد که بالاترین آن برای کسانی است که اهل بیت را دوست داشته و با زبان و عمل یاری‌گر ایشان باشند.
امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در واقع بسیجیان کسانی هستند که در قلب خود نظام جمهوری اسلامی، ولی فقیه و سلسله امامت و نبوت را دوست داشته و در زبان و عمل نیز حامی ایشان هستند.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا معنویت در ما تنزل پیدا نکند گفت: با مروری بر فرمایش مقام معظم رهبری می‌بینیم که تاکید ایشان این است که بسیج برای اسلام، انقلاب، قرآن، اهل بیت، نظام اسلامی و حمایت از مستضعفان جهان است و این نگاه خدمت جهانی در بسیج وجود دارد که باید بیشتر تقویت شود.

امام جمعه شهرستان دماوند با تاکید بر حضور در نماز جمعه تصریح کرد: شرکت بسیجیان و سپاهیان با لباس خدمت در نماز جمعه باید جدی گرفته شود چرا که دشمنان، منافقان و افرادی که سر جنگ با نظام جمهوری اسلامی دارند از لباس بسیج و تابلوهای پایگاه بسیج هراس دارند.
فتاح دماوندی گفت: هر عملی که با اخلاص انجام شود ماندگار می‌شود و از این رو می‌توان دانست که امام خمینی(ره) در تاسیس نهاد بسیج اخلاص خاصی داشتند و همه باید خود را سرباز اسلام بدانند و بانوان نیز در این خصوص نقش مهمی در جامعه دارند.
وی با تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که اگر آن را جدی نگیریم بنا بر روایات خداوند بدان بر نیکان مسلط می‌شوند و نیکان هرچه دعا کنند مستجاب نمی‌شود.
امام جمعه شهرستان دماوند عنوان کرد: امام امت بزرگترین معروف تحت عنوان اقامه حکومت اسلامی را در جامعه انجام دادند و اینک وظیفه ماست که با حمایت از آن حکومت را از آسیب‌ها حفظ کنیم.
فتاح دماوندی اظهار داشت: امام خمینی(ره) آگاهی کامل نسبت به این نهال کاشته شده داشت و پس از آن شهدا به خوبی این نهال را آبیاری کردند و حال شاهد رویش شاخه‌های آن در یمن، لبنان و سوریه هستیم.
امام جمعه شهرستان دماوند تاکید کرد: در زمینه حجاب لازم است در و دیوار شهر با احادیثی در این زمینه آراسته شود و با فعالیت واحد فرهنگی و اجتماعی سپاه، اگر مسافری وارد شهرستان دماوند شد با دیدن چهره شهر بداند که وارد شهری شهید پرور شده است.
فتاح دماوندی بیان کرد: خواهران و برادران بسیجی باید تلاش ویژه‌ای در خودسازی انجام دهند تا با تقویت برنامه‌های دینی و عبادی و حضور در عرصه اجتماع شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.
امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت خدمت‌گذاری به مردم بیان کرد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا را در خدمت به مردم می‌دانند بنا براین باید مواردی که مانع خدمت به مردم می‌شود شناسایی شده و از آنها جلوگیری شود.

همچنین در ادامه این همایش سرهنگ عبدالرضا زنگنه معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران، با توجه به ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: در زمان‌های گذشته وقتی جنگی میان طوایف رخ می‌داد و به ماه حرام می‌رسید پرچم قرمز می‌افراشتند که به معنای این بود که دشمن بداند جنگ هنوز تمام نشده است.
وی افزود: به این ترتیب پرچم قرمز رنگ گنبد امام حسین(ع) نیز نشان از این دارد که هنوز جنگ تمام نشده و تا زمان ظهور منتقم واقعی همچنان نهضت امام حسین(ع) ادامه دارد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران ادامه داد: پیامبر اسلام کتاب و اهل بیت را به عنوان امانت در میان امت باقی گذاشت اما دشمنان کتاب را با نیرنگ بر روی نیزه برده و چندی پس از ایشان به حضورت فاطمه(س) امان نداده و به وی بی‌حرمتی کردند.
زنگنه اضافه کرد: امام خمینی(ره) بسیج را ایجاد کرد و اگر امروز شاهد حضور بسیجیان هستیم از صدقه وجود امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان است و در هرجا که بسیج حضور دارد برگ برنده آنجاست، همانطور که در عراق و سوریه تا زمانی که بسیج تشکیل نشد جنگ به سود دین خاتمه پیدا نکرد.
وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و آب رساندن پرنده به ایشان در میان آتش تصریح کرد: بنا بر این تشبیه ما ارادت خود را به نظام و دین خود نشان می‌دهیم و شاهد دفاع جوانان از حرم بی‌بی زینب(س) در سوریه هستیم و اگر در زمان امام حسین(ع) این جوانان حضور داشتند قطعا ایشان تنها نبودند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران بیان کرد: ما امروز وارث شهدا و امانتدار ایشان هستیم و باید آنها را به عنوان الگوی خود قرار داده و از امام حسین(ع) درس آزادگی، زندگی، دینداری و عزت بیاموزیم.
زنگنه تاکید کرد: بر ماست که در برابر دنیا بایستیم و اینگونه تشرها از سوی دشمنان برای ما هیچ اهمیتی ندارد، چرا که اگر آمریکا و ایادی آنها می‌توانستند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
وی بیان کرد: امروز در راس مملکت ما مقام معظم رهبری و در رکاب ایشان بسیجیان دریادل و مردم و شهدایی که جان خود را برای بقای نظام فدا کردند وجود دارند و بنا براین باید قدر این مردم را بدانیم و خدمت‌گذار آنها باشیم زیرا افتخار ماست که در دنیا ابرقدرتی مانند غرب و شرق وجود ندارد و ابرقدرت ایران است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران اظهار کرد: ما فرماندهی غیور چون سردار سلیمانی داریم که مایه افتخار ما و دست‌پرورده دین است و حتی آمریکایی‌ها اذعان دارند که اگر یک ژنرال مانند او داشتند همه دنیا را در دست می‌گرفتند.
زنگنه با اشاره به موضوع جشنواره مالک اشتر عنوان کرد: این جشنواره به بیان عملکرد بسیجیان می‌پردازد که فرماندهان حوزه باید اشراف کامل به معاونت‌ها و پایگاه‌ها داشته باشد زیرا هر سه‌ماه یک‌بار فرم اشراف به صورت جمع‌بندی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: بسیجیان لازم است که اقدامات و زحمات خود را گزارش دهند و جمع آوری نمرات در نواحی به عنوان نمره سپاه سیدالشهدا محسوب می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: موضوع اشراف تا سال گذشته در نهاد سپاه مطرح بود اما امسال در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و فرماندهان آن را مورد توجه قرار دهند، زیرا یکی از بازرسی‌های آینده از ستاد کل و استانی در این خصوص است.
زنگنه تصریح کرد: فرماندهان پایگاه و حوزه باید در زمینه‌های آموزش، تعلیم و تربیت و نیروی انسانی اشراف داشته باشند تا شاهد موفقیت بیشتری باشند و امروز اگر تشویقی صورت گرفته بحث عملکرد گروهی مطرح است چون این موفقیت نشان از عملکرد خوب مجموعه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن