نشست آموزشی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه برگزار شد

نشست آموزشی اعضای پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش تاررود، ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماوند در نشست آموزشی اعضای پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: یکی از افتخاراتی که در جمهوری اسلامی ایران در راستای قانون اساسی به وجود آمد توجه به شوراهای اسلامی به‌عنوان نهادهای نوپا بود که این امر در دولت آقای خاتمی شکل گرفت.
وی افزود: آنچه در این میان بسیار موردتوجه قرار گرفت مشارکت مردم در سرنوشت خود و همچنین انتخاب افراد از سوی مردم بود که متأسفانه در دولت نهم و دهم آنچنان که بایدوشاید به آموزش شوراها پرداخته نشد اما با آغاز کار دولت تدبیر و امید این امر در مسیر پرورش و توجه قرار گرفت.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: نهاد شورا درواقع به‌عنوان جایگاهی مردمی است که با انتخاب از سوی مردم به‌عنوان رابطی میان آنها و حاکمیت می‌باشد و هدف اصلی تشکیل آن محول کردن بخشی از امور در حوزه اجرایی به این نهاد مردمی است.
محمودی‌فرد خاطرنشان کرد: شوراها موظف‌اند که به دنبال حقوق مردم باشند و امیدواریم که شاهد اختیارات وسیع‌تری به آنها باشیم اما نباید این نکته را نادیده گرفت که شوراها نباید خود را هم‌عرض شهرداران ببینند و باید به نقش نظارتی خود واقف باشند.
وی تصریح کرد: تاکنون هرجایی که امور به مردم سپرده شد موفقیت چشم گیری به همراه داشت چون آنها پشتیبان و کارساز در رقم خوردن سرنوشت کشور هستند و امنیت کشور نیز در واقع با حضور و مشارکت مردم همراه بوده است.
فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: به هر حال ما به دنبال این هستیم که تحت چهارچوب کلی شهری خوب، آرام و دارای امنیت برای شهروندان بسازیم.
همچنین در ادامه این نشست ابوطالبی کارشناس حوزه شوراها در استانداری تهران اظهار کرد: فعالیت مدیریت شهری بسیار گسترده است و شرایط تخصصی خود را دارد.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ وظیفه دارند و مدیریت شهرداری باید همراه با اطلاعات لازم در همه زمینه‌ها همراه باشد.
گفتنی است که در این نشست آموزش‌هایی به اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن