نشست تخصصی نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در امامزاده هاشم (ع) برگزار شد+تصاویر

به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، نشست تخصصی نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در امامزاده هاشم (ع) با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان برگزار شد.
به گزارش تاررود، حجت الاسلام والمسلمین احمد اشرفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اظهار کرد: دهه وقف فرصتی برای انعکاس فرهنگ وقف در جامعه است و یکی از روش‌های ابلاغ شده از سوی سازمان اوقاف، برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های مختلف صنفی از جمله نخبگان دانشجو است.
وی افزود: در این نشست مباحثی در خصوص وقف‌های نوین و روش‌های ترویج فرهنگ وقف توسط نخبگان مطرح شد که از این میان می‌توان به حضور در مدارس ابتدایی، ترویج وقف به صورت عملی در مدارس در راستای رفع نیازهای ورزشی و تحصیلی اشاره کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ادامه داد: تصویرسازی و آموزش در سنین کودکی و آموزش موجب انعکاس امور خیر در آینده زندگی افراد می‌شود؛ همچنین اشرفی بیان کرد: امروزه بزرگترین نیاز ما گسترش فرهنگ وقف در نیازهای روز جامعه است، چرا که تعداد وقف برای اهل بیت بسیار است اما متاسفانه وقف در زمینه‌هایی چون پژوهش، مسایل اجتماعی، سلامت، بهداشت، ورزش، علوم نوین و اقتصاد دانش بنیان کمتر است که باید به ترویج آن بپردازیم.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان اوقاف حمایت از اقتصاد دانش بنیان است تا از طریق افرادی که دارای ایده‌های خوبی در این زمینه هستند اشاعه فرهنگ وقف مورد توجه قرار گیرد که این امر ممکن است موجب ایجاد تحولاتی در جامعه شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: از میان پیشنهادات مطرح شده از سوی دانشجویان، تعدادی از آنها در مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان نمونه اجرایی شود تا به نوعی بهره برداری عملی از این نشست و روزنه امیدی برای انجام اقدامات بعدی شود.
اشرفی در خصوص وقف‌های جدید در شهرستان دماوند گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۳۰ وقف در شهرستان دماوند انجام شد که ۲۰ مورد از آن در سه سال اخیر صورت گرفته است که در زمینه‌هایی مانند ایتام، فقرا، حسینه و مساجد بوده است اما به طور کلی وقف‌های مذهبی در این شهرستان غالب است و در کنار آن وقف اجتماعی نیز صورت می‌گیرد.
وی از اجرا شدن طرحی تحت عنوان مودت در راستای ایجاد امکانات در مراکز فرهنگی و مذهبی در شهرستان دماوند خبر داد و عنوان کرد: ما در طول سال جاری حدود سه میلیارد تومان جذب سرمایه در این خصوص داشتیم که خیران در امامزاده‌ها هزینه کردند و این امور برای آیندگان ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن