نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی در شهرستان دماوند برگزار شد

نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی در شهرستان دماوند جهت تسهیل در تردد پیاده‎روی زائران به کربلای معلی با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی با حضور مسئولان شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین پدیده‌ای اجتماعی است که خوشبختانه در چند سال اخیر به‌صورت فراگیر انجام شده و بازخورد جهانی و فرا مذهبی دارد و به این جهت بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: از آثار این پیاده‌روی مذهبی به‌صورت گسترده می‌توان به ایجاد انسجام بین امت واحده اسلامی و افزایش اقتدار مسلمانان جهان نام برد و این نشست باهدف برنامه‌ریزی در راستای این رخداد فرهنگی برگزار شده است.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کشور چهارچوبی در خصوص هماهنگی‌های شهرستانی مشخص شده است که در این راستا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند به‌عنوان دبیر ستاد اجرایی این شهرستان تعیین گردید.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل اعزام برخی افراد بدون روادید و مدارک لازم مشکلاتی برای زائران به وجود آمد، به این جهت در سال جاری برنامه‌ریزی در این خصوص بر اساس ابلاغیه‌های شهرستانی در ۲۵ بند مشخص شده است.
وی تأکید کرد: برخلاف سال قبل در نظر داریم تا جمع‌آوری هدایا و نذورات اعزامی برای زائران را به‌صورت متمرکز انجام دهیم و به‌این‌ترتیب میزان ریالی هدایا و اقلام دریافتی روشن شود.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به لزوم در دست داشتن ویزا و پاسپورت برای اعزام به کربلای معلا در اربعین حسینی گفت: به‌منظور بروز مشکلات در خصوص اعزام زائران لازم است افراد به‌صورت گروهی و با ارائه ویزا در این خصوص اقدام کنند.
جهانشاهی در خصوص بیمه زائران در راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: بیمه این افراد صرفاً ویژه ایام راهپیمایی اربعین تعیین‌شده می‌باشد و پس از اتمام این مدت بیمه‌گذاران وظیفه‌ای در قبال افراد نخواهند داشت.

*راهپیمایی اربعین پیام نهضت امام حسین (ع) را به دنیا مخابره می‌کند/ موکب امام حسن مجتبی (ع) شهرستان دماوند در همان مکان سال گذشته برپا می‌شود
در ادامه این نشست کاظم فتاح دماوندی امام‌جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: راهپیمایی اربعین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های جهان است که پیام نهضت امام حسین (ع) را به دنیا مخابره می‌کند و نه‌تنها شیعیان بلکه اهل سنت و سایر ادیان نیز در آن شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: این راهپیمایی میلیونی به معنای برافراشتن پرچم اسلام و مقدمه ظهور امام عصر(عج) است و همان‌گونه که شهید حججی با شهادتش موجی در دنیا ایجاد کرد و سرش را برای اعتلای اسلام داد حضور مردم در این راهپیمایی نیز گام بلندی در راستای دفاع از حرم اهل‌بیت است.
امام‌جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: راهپیمایی روز اربعین از سراسر دنیا به معنای سیلی بزرگی است که به داعش و گروه‌های تکفیری است و امیدواریم امسال نیز بهتر از سال‌های گذشته شاهد اجرای آن باشیم.
*مقدمات خرید زمین و ساخت حسینیه برای زائران در کربلای معلی فراهم شده است/ سهم شهرستان دماوند در خصوص بازسازی عتبات عالیات ۲۰۰ میلیون تومان است
فتاح دماوندی در خصوص موکب شهرستان دماوند در کربلا تحت عنوان موکب امام حسن مجتبی (ع) تأکید کرد: اربعین امسال نیز موکب امام حسن(ع) در همان مکان سال گذشته برپا می‌شود و هدف ما خرید زمین و ایجاد حسینیه در کربلا است که خوشبختانه مقدمات آن فراهم شده است و امیدواریم که این امر در مشهد مقدس نیز اجرایی شود.
وی بیان کرد: ما با کشور عراق دوست و همسایه هستیم و هر دو شیعه‌ایم بنا براین شایسته است که مقدمات سفر آسان به کربلا در آینده‌ای نزدیک فراهم شود، همچنین با توجه به در نظر گرفتن سهم استانی و شهرستانی در خصوص بازسازی عتبات عالیات، سهم شهرستان دماوند ۲۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم با جمع آوری کمک‌های مردمی این امر محقق گردد.
همچنین ﻣﺤﻤﻮﺩ ﭘﻮﺭﺩﯾﻮﺍﻥﺑﯿﮕﯽ ﻣﻘﺪﻡ، مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند در خصوص کمک‌های شهرستان دماوند در سال گذشته اظهار داشت: به‌طورکلی سال گذشته حمایت‌ها و نذورات شهرستان دماوند که به‌صورت استانی ارسال شد عبارت از ۲۵۰۰ بطری دوغ، دو تن سیب اهدایی باغداران، ۱۵ میلیون تومان وجه نقد توسط جهاد کشاورزی می‌باشد.
وی افزود: همچنین ۲۰ هزار لیتر بطری آب معدنی از سوی فرمانداری و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز از طریق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقلام اهدایی از سوی شهرستان دماوند به استان در راستای کمک به زائران اربعین حسینی در سال گذشته بوده است.
مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند در خصوص میزان اقلام اهدایی به موکب شهرستان دماوند در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر از زائران شهرستان دماوند در موکب این شهرستان در کربلای معلا مستقر شدند که امور مربوط به پذیرایی آنها به‌صورت کامل انجام شد.

*پذیرایی از ۲۰۰۰ زائر پیاده کربلا توسط موکب امام حسن مجتبی (ع) شهرستان دماوند در سال گذشته/سال گذشته ۱۱۰۰ نفر از زائران شهرستان دماوند در موکب امام حسن مجتبی (ع) مستقر شدند
مقدم از پذیرایی از دو هزار زائر پیاده در کربلا در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: کمک‌های جمع آوری شده از طریق مردمی ۱۰۳ میلیون تومان بود اما با توجه به ۱۲۹ میلیون هزینه نقدینگی، ۲۶ میلیون تومان باقی‌مانده از سوی کمک‌های خیران در طول سال تأمین گردید.
وی از ۳۵ هزار لیتر آب معدنی، ۶ تن سیب اهدایی باغداران، ۳۰۰ کیلو عسل از سوی زنبورداران، دو تن انار، ۳۰۰ پتو و چادر از سوی امداد هلال‌احمر، ۱۰۰ پتو اهدایی سپاه، ۸۰۰ پتو توسط اداره کار، تعاون و امور اجتماعی و ۲۵۰۰ بطری دوغ به‌عنوان اقلام اهدایی به موکب امام حسن(ع) برای زائران شهرستان دماوند نام برد.
مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین شهرداری دماوند مبلغ ۷۰ میلیون ریال، شهرداری آبسرد ۳۰ میلیون ریال، اصناف شهرستان سه هزار و ۱۰۰ میلیون تومان و خرید سه هزار کیلو آرد با تخفیف ویژه از دیگر هدایا در این خصوص به موکب امام حسن مجتبی (ع) در سال گذشته بوده است.
مقدم تأکید کرد: امیدواریم که در سال جاری شاهد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های شهرستان دماوند باشیم تا با انسجام هر چه بیشتر برنامه‌ریزی لازم را در جهت ارائه خدمت به زائران این شهرستان ترتیب دهند.
*تشکیل کمیته‌های فرعی در شهرهای پنج‌گانه شهرستان دماوند جهت جمع‌آوری وجوهات نقدی و اقلام اهدایی/ تسهیلات ویژه ایاب و ذهاب برای زائران شهرستان دماوند فراهم گردد
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با تشکیل کمیته‌های فرعی در شهرهای پنج‌گانه شهرستان دماوند جمع آوری وجوهات نقدی و اقلام اهدایی به سهولت بیشتری امکان‌پذیراست و شهرداری‌ها و دستگاه‌های متصل به هیئت‌های مذهبی به‌راحتی می‌توانند به این امر بپردازند.
همچنین فراهم کردن تسهیلات ویژه ایاب و ذهاب برای زائران و تهیه ۱۵۰ قبض و قلک دانش‌آموزی به جهت جمع آوری هدایا و نذورات از دیگر مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن