نصب دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه دماوند/ راه‌اندازی سپتیک فاضلاب کشتارگاه دماوند نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است

شهردار دماوند از خرید و نصب یک دستگاه پیش سردکن در تنها کشتارگاه این شهر خبر داد و گفت: راه‌اندازی سپتیک فاضلاب کشتارگاه دماوند نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، عباس صفری در خصوص وضع کشتارگاه سنتی شهر دماوند اظهار کرد: رسیدگی به وضع تنها کشتارگاه شهر دماوند، یکی از کارهایی به شمار می‌رود که شهرداری دماوند آن را پیگیری می‌کند.
وی افزود: به تازگی یک دستگاه پیش سردکن برای تنها کشتارگاه شهرستان دماوند خریداری و نصب شد و همچنین اعتبارات لازم برای رفغ مشکلات فاضلاب این کشتارگاه نیز تامین شده است.
شهردار دماوند با بیان اینکه برای مشکل فاضلاب کشتارگاه دماوند هماهنگی‌هایی با بخش بیوشیمی دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است، افزود: نمونه‌هایی برای آزمایش به این دانشگاه ارسال و آلودگی فاضلاب کشتارگاه دماوند تشخیص داده شد تا برحسب آن بتوان یک سیستم فاضلاب سالم برای کشتارگاه دماوند ایجاد کرد.
صفری با اشاره به اینکه با توجه به وجود تنها یک کشتارگاه در شهرستان دماوند، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کشتار در این کشتارگاه انجام می‌شود، گفت: یکی از وظایف شهرداری در حوزه مواد غذایی است که در راستای سلامت مردم این موضوع اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه دامپزشکی و شبکه بهداشت برای جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه‌کنگو، شهرداری را ملزم به خرید یک دستگاه پیش سردکن کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این خصوص، شهرداری دماوند در کشتارگاه تا زمان تهیه این دستگاه از دو یخچال برای جلوگیری از بروز انواع بیماری استفاده کرد.
شهردار دماوند ادامه داد: خرید دستگاه پیش سردکن به مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان از تمهیداتی بود که شهرداری دماوند آن را لازم می‌دانست؛ در حال حاضر، این دستگاه نصب و راه اندازی شده و در زمینه جلوگیری از آلودگی محیط زیست بسیار تأثیرگذار است.
صفری افزود: راه‌اندازی سپتیک کشتارگاه دماوند نیز از موارد دیگری بوده که بسیار حائز اهمیت است و درصدد هستیم که سپتیک آن را به حالت استاندارد ملی برسانیم و در این راستا، می‌توان برای جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی و استفاده از آب برای فضای سبز اقدام کرد.
وی گفت: سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی صورت گرفت؛ اما موفق به این امر نشدیم و با توجه به اینکه کشتارگاه سودآوری زیادی ندارد، بخش خصوصی رغبتی برای ورود به این حوزه ندارد که در نهایت شهرداری ملزم به بهبود وضع کشتارگاه دماوند شد.
شهردار دماوند تصریح کرد: اکنون به دنبال این هستیم که سپتیک کشتارگاه دماوند را به حالت سیستم تک فاضلابی تبدیل کنیم که با توجه به نموبرداری‌ها و پیش‌بینی برآوردهای انجام‌شده، راه‌اندازی سپتیک این کشتارگاه به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
صفری درباره انتقال کشتارگاه دماوند خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته یک قطعه زمین در منطقه گندک به بخش خصوصی واگذار شد که هیچ‌گونه امکاناتی از جمله آب و برق نداشت و این اقدام صورت نگرفت تا شهرداری برای بهبود وضع کشتارگاه فعلی دماوند اقدام کند.
منبع: فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن